تجاوز هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه ناکام ماند

سامانه پدافندی سوریه بیشتر موشک‌های دشمن صهیونیستی که از هوا و زمین به سمت خاک این کشور شلیک شده بودند را رهگیری و منهدم کرد.

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های سوریه نیمه‌شب گذشته از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق در پی رهگیری و انهدام حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایتخت این کشور خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌ها، با وجود حمله موشکی به منطقه جنوب سوریه و به ویژه شهر دمشق، هم اکنون آرامش در شهر برقرار است. حمله رژیم صهیونیستی به مدت ۸۰ دقیقه و در ۴ مرحله صورت گرفت.

عملکرد موفق پدافند هوایی سوریه
ارتش سوریه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور کارایی بالایی را در رهگیری و انهدام موشک‌های دشمن از خود نشان داد‌. این دومین تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در ۲۴ ساعت گذشته بود.

گفته می‌شود دشمن صهیونیستی شماری از مراکز نظامی را در محدوده فرودگاه دمشق، منطقه الکسوه در حومه جنوب شهر و مراکزی در استان‌های قنیطره و سویدا در جنوب سوریه مورد حمله قرار داد.

دقایقی بعد از آغاز حمله، سخنگوی عرب‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.

پیش از این نیز خبرگزاری سوریه گزارش داده بود پدافند هوایی این کشور با تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب سوریه مقابله کرده و مانع از تحقق اهداف این حمله شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع نظامی سوری آمده بود پدافند هوایی سوریه با کارآیی بالا با تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب مقابله کرده و این رژیم را در تحقق اهدافش ناکام گذاشته است. ­

همچنین تلویزیون سوریه گزارش داد سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه در واکنشی به‌موقع، همه موشک‌های دشمن صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی سوریه به بهترین نحو حمله اسرائیل به منطقه جنوب سوریه را دفع کرده و تل‌آویو به هیچ یک از اهداف خود در این حمله دست نیافته است.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز ۳ بار از ۳ محور به خاک سوریه تجاوز کردند که در جریان آن، بیش از ۳۰ موشک اسرائیلی شلیک‌شده توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه نابود شدند.

رژیم اشغالگر قدس در پی تجاوز هوایی به سوریه، از ترس اقدام تلافی‌جویانه دمشق همه تفریحگاه‌های زمستانی در منطقه اشغالی جبل الشیخ را برای روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

استفاده سوریه از یک پدافند موشکی جدید
تجاوز شب گذشته‌ی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های این رژیم در روشنایی روز اهدافی را در خاک سوریه مورد حمله قرار دادند که در انجام این حمله نیز ناکام ماندند. 

پس از دفع این حمله، رسانه‌ها گزارش دادند که پدافند نیروی هوایی سوریه برای اولین بار به منظور رهگیری و انهدام موشک‌های دشمن صهیونیستی از سامانه دفاعی جدیدی موسوم به «Buk-M2» استفاده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
چرا سوریه فقط دفاع می کنه . خب بزن دیگه !!!
Iran (Islamic Republic of)
شام
۱۴:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
موشک جواب موشک نزنی می خوری وباختی یکی زدبایددهتابخوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
این اسرائیل اگه زد نخوره یاخی میشه، ببین از حزب الله چقدر میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
تا کی باید خورد ونزد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
اسرائیل زد ما نگاه کردیم .یعنی چه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۱:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
وقتی اسراییل به سوریه حمله میکنه تماما به حالت آماده باش در میاد یعنی مراکزی راداری پدافندی برای مقابله با حملات احتمالی سوریه روشن وفعاله در این صورت راحت میشه نقاط راداری و پدافندی وجنگ الکترونیک اشغالگران را فهمید صبر ما حکمتی دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
من مطمئن هستم پشت این سکوت خبری هست که بعدا معلوم میشه،اندکی صبرسحرنزدیک است،
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۲:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
امروز رفتم دکتر گفت فشارت همیشه از ۱۵ کمتر نمیشه ..
عادت کردیم..به این اخبار
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۰:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
اسرائیل.آشغال.گر.در.محیط.
اشغالی.محکوم.به.نابودی.است.
مرگ.بر.اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
عزیزان من، ایران و کلا مقاومت دارن در یک میدان واقعی اقدام به تست سامانه‌های دفاعی میکنند که یا کلا بومی ساخته شدن یا به دست متخصصان بومی ارتقاء داده شدن، اسراییلی‌های نادان هم شدند ابزار این تست میدانی واقعی،عجب بیخردهایی هستند این صهیونیستا، شما مطمئن باشید که وقتی کار ایران با این موش آزمایشگاهی (اسرائیلک) تموم شد اونوقت یه حال موشکی اساسی بهشون میدن،
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
داداش يا از جنگ و ازمايشات جنگ افزار چيزي نميدوني يا اينكه يكي اشتباه راهنماييتون كرده كجاي دنيا برا آزمايش توان بازدارنگي جون مردم بيگناه و هدف قرار ميدن
United States of America
عباس
۰۹:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
الآن طبق همه ی قوانین پذیرفته شده ی دنیا، سوریه حق مقابله ی به مثل دارد. اگر کماکان از این حق استفاده نکند، مطمئن باشد در روزها و هفته های آینده، این حملات شدیدتر و وسیعتر خواهد شد.
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
چرا سوریه همیشه در لاک دفاعی فرو میره.وقتی اسرائیل 4 تا میزنه تو 40 تا بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
سوریه درگیر جنگ داخلی است و اسراییل و امریکا و ... هم دنبال بهانه ای برای دخالت مستقیم
نباید تو این شرایط جبهه جنگ دیگه ای رو باز کرد وگرنه همون داعش و النصره و کردها دوباره پا میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
ای سوریه ای ایران چرا به تلافی فرودگاه بن گوریون و شهرهای اسرائیل را نمی زنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
چشم ای محمود!
آخرین اخبار