لاف‌زنی معاون ترامپ: آمریکا همچنان تلاش می‌کند بقایای داعش را از روی کره زمین حذف کند!

مایک پنس در مصاحبه‌ای با لاف‌زنی درباره نقش آمریکا در نابود کردن «خلافت» داعش در سوریه گفت واشنگتن همچنان تلاش می‌کند بقایای این گروه تروریستی را از بین ببرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در گفتگو با شبکه «سی‌بی‌اس» درباره تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از سوریه با لاف‌زنی درباره اقدامات واشنگتن در این کشور اعلام کرد: رئیس جمهور اوباما عملیات بمباران را آغاز کرد. پس از آن که ما دو سال پیش روی کار آمدیم، ترامپ گفت تلاش می‌کنیم داعش را از جنوب عراق بیرون کنیم و خلافت آن را از بین ببریم. به علت شجاعت سربازان آمریکایی، ما در پایان سال ۲۰۱۷ توانستیم به اصطلاح پایتخت خلافت را در رقه تصرف کنیم.

او افزود: داعش شکست خورد و رئیس جمهور می‌خواهد سربازان ما را به خانه برگرداند. او همچنین می‌خواهد از این موضوع اطمینان پیدا کند که ما داعش را در سوریه شکست داده‌ایم. بقایای داعش در سوریه وجود دارد. این کار بر عهده شرکای ما در ائتلاف گذاشته خواهد شد و ما از دارایی‌های آمریکا در منطقه حفاظت خواهیم کرد. به لطف شجاعت نیرو‌های مسلح ما و همپیمانان ما در منطقه، خلافت داعش از بین رفته است، اما آمریکا همچنان تلاش خواهد کرد بقایای داعش را از منطقه و از روی کره زمین حذف کند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره بی حقوق ماندن کارکنان فدرال در پی تعطیلی یک ماهه دولت این کشور گفت: هشتصد هزار تن از کارکنان فدرال حقوقی دریافت نمی‌کنند. ما هنوز به راه حلی در این باره دست پیدا نکرده‌ایم تا بتوانیم حقوق این افراد را پرداخت کنیم. ما همچنین در مرز‌های جنوبی خود با بحرانی مواجه هستیم که بحرانی انسانی و امنیتی است. رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد که کاملا در زمینه تأمین امنیت مرزی قاطع است و می‌خواهد به تعطیلی دولت پایان دهد. ما فقط در پی پایان دادن به تعطیلی دولت نیستیم که سبب ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها شده است و هشتصد هزار کارگر فدرال با این مشکل مواجه شده اند، بلکه می‌خواهیم با بحرانی مقابله کنیم که در مرز‌های جنوبی ما وجود دارد. ­

پنس افزود: ما گفتگو‌های خوبی با اعضای دموکرات سنا برگزار کردیم. رهبر آن‌ها در مجلس نمایندگان و در سنا آن‌ها را از تعامل با دولت دلسرد می‌کند. مردم آمریکا روز گذشته دیدند که رئیس جمهور چه کار کرد. ما می‌توانیم به تعطیلی دولت پایان دهیم و اولویت‌های دموکرات‌ها را نیز محقق کنیم. این همان چیزی است که مردم آمریکا از ما انتظار دارند.

او اضافه کرد: رئیس جمهور در ارتباط با احداث دیواری فولادی در مرز جنوبی کاملا مصمم است. وزارت امنیت داخلی اعلام کرد ما به یک مانع فیزیکی نیاز داریم و چهار رئیس جمهور قبلی آمریکا از جمله اوباما همگی همین موانع را در مرز‌های جنوبی احداث کردند و ما می‌خواهیم به نیاز‌های خود پاسخ دهیم تا سبب تأمین امنیت مرز‌های خود شویم و زمانی که این قانون پیش برده شود، رئیس جمهور آماده شنیدن توصیه‌های هر دو حزب است.

معاون ترامپ در توجیه سیاست جنجالی واشنگتن در جدایی کودکان مهاجر از والدین خود در مرز نیز گفت: اکثر شصت هزار نفری که طی ورود به آمریکا بازداشت شده‌اند، شامل خانواده‌ها و کودکان بدون همراه هستند. رئیس جمهور در پیشنهاد کرد که به این کودکان اجازه دهیم در مکزیک درخواست پناهندگی دهند. قاچاقچیان انسان پول می‌گیرند و این افراد را به انجام سفر‌های خطرناک وادار می‌کنند. ما می‌خواهیم این روند پایان یابد. اکنون زمان آن است که اعضای کنگره پای میز مذاکره بیایند.

پنس درباره گزارش پایگاه خبری بازفید  در خصوص اینکه رئیس جمهور به مایکل کوهن، وکیل سابق خود، دستور داد به کنگره در ارتباط با پروژه احداث برج در مسکو دروغ بگوید، نیز گفت: بازرس ویژه (مولر)  اعلام کرد گزارش بازفید نادرست است.  اتهامات مطرح شده علیه رئیس جمهور اشتباه بودند. ما در حال همکاری کامل با بازرس ویژه هستیم. ما به این روند ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور گفت هیچ کار اشتباهی انجام نداده است. برخی از دموکرات‌ها در کنگره رویکرد‌های بسیار بدی در ارتباط با رئیس جمهور دارند. ما از بازرس ویژه قدردانی می‌کنیم که اعلام کرد این گزارش درست نیست. بازرس ویژه قصد دارد کار خود را تکمیل کند و ما همچنان بر روی موضوعاتی تمرکز خواهیم کرد که برای مردم آمریکا مهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار