کمیته ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح پرورش میگوی شرکت کشت و صنعت مکران

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین جلسه کمیته ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح پرورش میگوی شرکت کشت و صنعت مکران با حضور اکثریت اعضاء کمیته ارزیابی زیست محیطی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،پور مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای مصوبه شورایعالی محیط‎ زیست، پروژه‎‌های بزرگ پیش از اجرا و در مرحله انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی ملزم به ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی است.

ارزیابی زیست محیطی را می‌توان به عنوان مکانیسمی که با ارائه راه‌های استفاده صحیح و منطقی از منابع انسانی و طبیعی سبب کاهش هزینه‌ها شده و در برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت اثرات قابل توجهی دارد محسوب کرد.

ارزیابی زیست محیطی یکی از عوامل موثر در پیشگیری و کاهش پیامد‌های مخرب زیست محیطی ناشی از اجرای یک طرح یا پروژه است و رعایت نتایج حاصله از ارزیابی‌ها توسط مجریان طرح‌ها وپروژه‌ها الزامی است.

پورمردان افزود: طرح پرورش میگوی شرکت کشت و صنعت مکران در جوار روستا و اسکله مردمی گوردیم در شهرستان کنارک در زمینی با مساحت ۹۸۰ هکتار مورد پیشنهاد است؛ که گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح توسط نمایندگان مشاور طرح و کارفرما ارائه شد از اینرو بمنظور تخفیف آثار سو و تقویت آثار مثبت فعالیت‌های طرح مذکور، اعضای کمیته نظرات کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط زیست، محور‌ها و شاخص‌های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان نمودند و مقرر شد که مشاور طرح و کارفرما با حساسیت خاصی مطالعات مربوطه و اصلاحات مورد نظر اعضاء را لحاظ کند.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیاط وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار