آمریکا پناهجویان را به مکزیک بازمی‌گرداند

دولت آمریکا قصد دارد نخستین گروه از مهاجرانی را که به دنبال پناهندگی در این کشور هستند، به شهر مرزی تیخوانا در مکزیک بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکا و مکزیک اعلام کردند واشنگتن روز جمعه نخستین گروه از مهاجرانی که قصد پناهندگی در آمریکا را دارند به شهر مرزی تیخوانا در مکزیک برمی‌گرداند. این اقدام آغاز تغییری است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سیاست این کشور ایجاد کرده است.

بر اساس این سیاست که پروتکل‌های حفاظت از مهاجران (ام‌پی‌پی) نامگذاری شده است و نخستین بار در ۲۰ دسامبر اعلام شد، مهاجران غیرمکزیکی که از مرز جنوبی آمریکا عبور کرده اند به مکزیک برگردانده می‌شوند و تا زمانیکه درخواست پناهندگی آن‌ها در دادگاه‌های آمریکا بررسی شود در آنجا می‌مانند.

این برنامه برای جلوگیری از مهاجرت خانواده‌های ساکن آمریکای مرکزی که می‌گویند از ترس خشونت‌های موجود در کشورشان نمی‌توانند در آنجا بمانند، در نظر گرفته شده است. دولت ترامپ می‌گوید برخی از این ادعا‌ها معتبر نیستند. این قانون درباره تمام کسانی که در بندر‌ها درخواست پناهندگی می‌کنند یا غیرقانونی مهاجرت کرده اند و در مرز‌ها گرفتار شده اند اعمال می‌شود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تنها برخی از کودکانی که به تنهایی مهاجرت کرده اند ممکن است از این قاعده مستثنی شوند. با اینکه دولت آمریکا می‌گوید این اقدامات را بر اساس قوانین این کشور انجام می‌دهد، اقدامات مذکور در دادگاه به چالش کشیده می‌شود، زیرا هم قوانین بین المللی و هم قوانین آمریکا از درخواست پناهندگی حمایت می‌کنند. دادگاه‌های فدرال آمریکا پیش از این از اجرای چندین سیاست مهم ترامپ برای کاهش مهاجران جلوگیری کرده اند.

ترامپ که مصرانه خواستار تخصیص بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شده، دولت آمریکا را به تعطیلی کشانده است و این تعطیلی در روز پنجشنبه سی و چهار روزه شد. در پی تعطیلی دولت آمریکا ۸۰۰ هزار کارمند فدرال حقوق دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
آمريكائيا مگه نوكر و كلفت نميخوان ؟
آخرین اخبار