وزیر امور خارجه انگلیس گفت سازوکار مالی ویژه برای تعامل بازرگانی با ایران مانع از توجه به نقش بی‌ثبات‌کننده تهران (!) در منطقه نمی‌شود.

انگلیس: سازوکار جدید مالی مانع از توجه به اقدامات بی‌ثبات کننده ایران نمی‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه کارهای بسیاری نیاز است در رابطه با سازوکار جدید مالی با ایران اجرا شود، گفت سازوکار مالی ویژه برای تعامل بازرگانی با ایران مانع از توجه به اقدامات (به اصطلاح) بی‌ثبات‌کننده تهران در منطقه نمی‌شود.

جرمی هانت ضمن تاکید بر حفظ برجام و امنیت منطقه مدعی شد برجام موجب جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای می شود.

جرمی هانت در بخارست پس از ثبت ساز و کار ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران، این اقدام را گامی موثر در اجرای برجام و تجارت شرکت‌ها با ایران ارزیابی کرد و افزود سه کشور موسس این ساز و کار موسوم به "اینستکس" با همکاری ایران تلاش می‌کنند تا همه ضوابط حقوقی و فنی لازم را برای اجرای آن فراهم کنند.

هانت تصریح کرد با فعال شدن سازوکاری که بریتانیا، آلمان و فرانسه امروز آن را ثبت کردند تعامل بازرگانی مشروع با ایران تسهیل و در گام اول مواد غذایی، دارویی و مصرفی (اقلامی که از ابتدا در تحریم‌های جدید آمریکا قرار نداشت) را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار