لطفی در نشست خبری مطرح کرد؛

اعلام برنامه‌های یوم الله ۲۲ بهمن ۹۷ در سراسر کشور

قــائـم مـقـام شــورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامی کشـور از سخنرانی رئیس‌جمهور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

نشــست خبری قــائـم مـقـام شــورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامی کشـور آغاز شدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشــست خبـــری و مطبـوعاتـی قائم مقام شــورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامی کشـور  به منظور اعــلام اهــمّ ســیاســت‌ها و کـلـیـات بـرنـامــه هـای راهـپیـــمایــی یـــوم الله ۲۲ بـهـمــن در سـراســـر کشـــور آغاز شد.

نصرت الله لطفی قــائـم مـقـام شــورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامی کشـور در سخنان خود از سخنرانی رئیس‌جمهور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  خاطرنشان کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و همه فجر آفرینان ۵۷ و آنان که دل در گرو انقلاب اسلامی داشته در آزمون بزرگ الهی قرار داریم و باید با تمام وجود باور کنیم که شرایط حاضر حساس‌ترین شرایط است.

وی ادامه داد: علی رغم همه سیاه‌نمایی‌هایی که از سوی دشمنان و اذناب آنان صورت گرفته و می‌گیرد جا دارد با یادآوری خدمات دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یاد مجاهدت و فداکاری بنیان گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی را گرامی بداریم.

وی افزود: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به سه دلیل احیای اسلام ناب، عزت و کرامت بخشی به ایرانیان و پایان سلطه و دخالت آمریکا در کشور به جریان انداخت.

لطفی همچنین اسلامی بودن، تکیه بر مردم و استکبار ستیزی را سه شاخصه مهم انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی نه با کمک و نه با وابستگی به یکی از قدرت‌های بزرگ یا تکیه بر کودتا بلکه با مردم و آگاهی و تبعیت از امام راحل آن را پیروز کردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه با محوریت آمریکا پس از درک ناکارآمدی همه توسعه‌هایش بر علیه انقلاب اسلامی به رویکرد‌های اخیر متوسل شد، خاطر نشان کرد: نظام سرمایه‌داری معتقد است که تنها مکتبی که می‌تواند قدرت استعمار را در هم شکند مکتب اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در یک جنگ تمام عیار قرار داریم، تصریح کرد: دشمن با یک جنگ هوشمندانه و ترکیبی و اعمال فشار‌های روانی_اقتصادی و عملی قصد دارد نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و برای تحقق این نقشه دست به هر سیاه‌نمایی می‌زند.

لطفی تصریح کرد: دشمنان اذعان دارند که علی رغم هزینه‌های چندهزار میلیارد دلاری هیچ توفیقی برای سد کردن در برابر نفوذ جمهوری اسلامی در غرب آسیا نداشته‌اند و به همین دلیل با انواع توطئه‌ها سعی دارند مردم را در برابر نظام برآمده از اراده مردم قرار دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: همه باید واحد باشیم و انسجام ملت و دولت را در دستور کار قرار دهیم چرا که امروز کیان نظام و انقلاب در برابر یک جنگ ترکیبی ناجوانمردانه قرار گرفته است و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی با افتخار به گذشته و نگاه به آینده از مأموریت‌های ستاد راهبری بوده و است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی بی بدیل است، اظهارکرد: تبیین و ارائه کارنامه ۴۰ ساله نظام برآمده از انقلاب اسلامی در شکل تدوین و بر پایی نمایشگاه‌های مختلف نیز از تأکیدات ستاد مرکزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت فعلی کشور در زمان پیروزی انقلاب هنوز متولد نشده بودند یادآور شد: کارآمدی نظام، مسائل انقلاب، آرمان‌ها و مبارزات مردم ایران اسلامی برای نسل‌های پس از انقلاب باید به درستی بازگو و تبیین شود.

لطفی با اشاره به اینکه هیچ یک از دستاورد‌های انقلاب با اقدمات گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: متأسفانه این دستاورد‌ها به درستی بیان نشده است، عده‌ای ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و درک صحیحی از مسائل ندارند صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصالت همگانی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره دوباره به فجر آفرینان ۵۷ یادآور شد: خوشبینانه‌ترین انقلابیون جهان نیز پیروزی ملت ایران با دست‌های خالی در مقابل ارتش تا دندان مسلح شاهنشاهی را نمی‌توانست پیش بینی کند رژیمی که به عنوان ژاندارم منطقه شناخته شده و تمام وجود خود را مدیون قدرت‌های استکباری می‌داند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ را به "انفجار نوری" در منطقه تشبیه کرد و افزود: فریاد عدالت‌طلب، اسلام خواهی و آزادگی ملت ایران به رهبری بنیان‌گذاری جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که از نیمه خرداد ۱۳۴۲ آغاز شده بود، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست و نظام جمهوری اسلامی را در سرزمین ایران مستقر کرد.

لطفی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی آن هم با آرای بیش از ۹۸ درصد مردم در انتخاباتی که کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی برگزار گردید چیزی نبود جز اعتماد کامل امام به امت و حرکت انقلابی و خدایی امام امت این چنین بود که نظام جمهوری اسلامی به ثمر نشست.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: مجددا شعار محوری چهلمین انقلاب اسلامی را افتخار به گذشته، امید به آینده دانسته و متذکر شدند همانگونه که در ۴ دهه گذشته به اثبات رسیده علیرغم فشار‌های سیاسی و تحریم‌های یک جانبه اقتصادی نظام سلطه استکباری این بار نیز ملت فهیم و با بصیرت ایران در چهلمین فجر انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ را که ایام بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا (س) است را به برگ زرین دیگر در تاریخ پر افتخار اسلامی تبدیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم در این برهه با نشاط‌تر، مقتدرتر، امیدوارتر و متحد‌تر از همیشه به افق‌های آینده حرکت ضد فرهنگی و اقتصادی تحریم ادامه داده و با الگوگیری از فرهنگ صرفه‌جویی و تکیه بر توان داخلی و پرهیز از اصراف و تبذیر و حرکت در مسیر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را تبدیل به اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مردم امسال نیز باشکوه‌تر، پرشورتر از سال‌های قبل با حضور انقلابی و آگاهانه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم به ویژه به طاغوت اعظم آمریکا مستکبر و هم پیمانان عبری و مرتجع عربی آنان خواهد داد.

وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب درباره عظمت ۲۲ بهمن تصریح کرد: امسال در حالی به استقبال راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن می‌رویم که بیش از گذشته وحدت و همدلی مسئولین حول محور فرامین مقام معظم رهبری و نگاه جدی به حل معضلات و مشکلات جدی جامعه احساس می‌شود.

لطفی به بیانات مقام معظم رهبری  ۲۲ بهمن اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  ۲۲ بهمن امسال انشالله روز تماشایی و باشکوه و روز شکست توطئه شوم تحریم‌های یک جانبه مستکبرین و ایستادگی ملت بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و باز تعریف مفهوم حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال بار دیگر نمایش وحدت ملی و انسجام و همدلی بیش از ۸۰ میلیون مردم ایران، روز ایستادگی و دفاع است آرمان‌های شهیدان سرافراز و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی و روز  تجدید بیعت دوباره ملت ایران با آرمان‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی خواهد بود.

قائم مقام شورای عالی هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن امسال جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی رقم خورده و باز هم فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و شکست هیمنه ابر قدرت‌ها سرداده خواهد شد.

لطفی در ادامه سخنانش به تبیین ویژه برنامه‌های دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: اولین ویژه برنامه در پیش دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی با مقام معظم رهبری است که در روز جمعه هم زمان با ۱۹ بهمن یادآور روز تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت در سال ۱۳۵۷ سرافرازان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار و بیعتی دوباره خواهد داشت.

وی ادامه داد: در دومین مراسم، مراسم میهمانی لاله‌ها که مراسم گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عطرافشانی مزار شهیدان با عنوان مهمانی لاله‌ها و با حضور خانواده معزز شهیدان هم زمان در بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این مراسم علاوه بر گلزار بهشت زهرا در تهران در گلزار شهدای زرتشتی ویژه اقلیت‌های دینی و گلزار روستای گمبویه استان خوزستان با داشتن شهدای دفاع مقدس و شهدای مقابله با استکبار انگلیس و شهدای گلزار اهل تسنن، شهدای گنبد هم زمان ساعت ۲ بعد ازظهر پنجشنبه ۱۸ بهمن به شکل ویژه برگزار می‌شود.

لطفی در خصوص برنامه‌های ویژه شب ۲۲ بهمن، گفت: مردم ایران اسلامی در شامگاه ۲۱ بهمن امسال نیز به یاد تکبیر‌های بهمن ۱۳۵۷ نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را رأس ساعت ۲۱ (۹ شب) در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند همچنین بانگ الله اکبر از مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

وی افزود: مراسم نوافشانی هم‌زمان با طنین گلبانگ تکبیر و تکریم حضرت زهرا (س) آسمان بیش از ۴۰۰ شهر کشور و همزمان در چندین نقطه شهر تهران در شامگاه ۲۱ بهمن به بهانه شکرانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نورباران و نورافشانی می‌شود.

لطفی افزود: ۲۲ بهمن حماسه حضور همدل و وحدت‌بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر خاطرات جهانیان ثبت خواهد شد؛ در این روز باشکوه شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیر‌های متنهی به خیابان آزادی، میادین اصلی و مسیر‌های اعلام شده تمامی شده شهر‌ها از هر قومیت و نژادی همه یک صدا "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" را فریاد خواهند زد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به  برنامه‌ها و تمهیدات مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران و سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد همزمان در بیش از ۱۰۰۰ بخش شهر و شهرستان و ۱۰ هزار روستای کشور در تهران نیز مردم عزیز از ساعت ۹ صبح از مسیر‌های ۱۲ گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال فجر فاطمی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، مزین به پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی و پرچم‌های الوان مزین به نام حضرت فاطمه (س) خواهد بود.

لطفی خاطرنشان کرد: امسال نیز حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان به ویژه شهدای عرصه علم و فناوری و شهدای مدافعان حرم همراه با تصاویر زیبای شهیدان زینت‌بخش مسیر‌های راهپیمایی خواهند بود.

وی ادامه داد: جانبازان سرافراز به ویژه جانبازان ویلچی و عزیزان شیمیایی و قطع نخاع اعلام نموده‌اند که با وجود مشکلات و وخامت احوال برای حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و آرمان شهدا و امام راحل با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با ولایت، رهبری و فجر چهلم بیعتی دوباره خواهند داشت.

لطفی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در برای پوشش یوم الله  ۲۲ بهمن ماه خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلم‌بردار مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد و  ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۳ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در سایر استان‌های کشور و تمامی شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله ۳۶۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام‌جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیر‌های راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری تصویری خواهند داد. 

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشور‌های دیگر برای پخش گزارشات خبری با استقرار در مسیر‌های راهپیمایی و میدان آزادی خبررسانی خواهند کرد.

لطفی تصریح کرد: امسال همچون ۳۹ سال گذشته، پیروان ادیان الهی، هم‌وطنان زرتشتی، کلیمی، ارامنه و آشوری در صف راهپیماییان و هم‌پای دیگر مردم عزیز ایران در راهپیمایی حاضر خواهند شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: امسال به شکل ویژه بیش از هزار و ۶۰۰ غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی در مسیر راهپیمایی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهاد‌ها در تهران و حدود ۲۰ هزار غرفه در سراسر کشور برپا خواهد شد و به مردم عزیز حاضر در راهپیمایی خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: استقرار سیستم صوتی بیش از ۱۳ کیلومتر در مسیر‌های راهپیمایی و میدان آزادی و ارائه خدمات صوت در مسیر‌های راهپیمایی تهران و بیش از ۲۵۰ کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ که به عنوان بزرگ‌ترین سیستم صوتی مراسم‌های ملی در کشور‌های جهان شناخته شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: توزیع پرچم جمهوری اسلامی، پرچم الوان مزین به نام یا فاطمة‌الزهرا (س)، تصاویر امام و رهبری، پوستر، تراکت و اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان توسط تشکل‌های مردمی و نهاد‌ها و سازمان‌ها زینت‌بخش مراسم امسال خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال و همزمان با سراسر کشور برنامه‌های مختلفی در بیش از ۸۰ رایزنی فرهنگی در کشور‌های مختلف، برپا و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و  امسال نیز مهمانانی حدود ۲۰۰ نفر از کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایرلند، ونزوئلا و دیگر کشور‌ها و از میان چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و دانشگاهی در جمع مردم ایران در جشن‌های فجر چهلم حاضر خواهند شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سخنان ملی از میان قوای سه‌گانه مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخصیت‌های دینی، علمی و سیاسی در تراز انقلاب اسلامی به مراکز استان‌ها و شهر‌های مهم به عنوان سخنران مراسم اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های امدادی در مراسم روز بیست و دوم بهمن ماه تصریح کرد: غرفه‌های ایستگاه سالمندان و ارائه خدمات پزشکی به آنان توسط جمعیت حلال احمر پیش‌بینی شده است. همچون سال‌های قبل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوس‌رانی و بخش‌هایی از شرکت تاکسی‌رانی از ساعت ۶ صبح به ویژه از میادین اصلی جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیر‌های راهپیمایی انجام می‌شود.

لطفی ادامه داد: از  دیگر برنامه‌های این روز تاریخی  می‌توان به استقرار گروه‌های سرود و رزم نوازی برای اجرای سرود‌های انقلاب و استقرار گروه‌های کودک و نوجوان تلویزیونی و اجرای برنامه‌های زنده، برگزاری نمایشگاه ویژه بر اساس شعار سال، آمادگی ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف از عوامل محترم راهنمایی و رانندگی، ناجا، هلال احمر، شهرداری، آتش‌نشانی، سازمان آب و برق، اورژانس و عوامل انتظامی و امنیتی و انتقال خون، آماده‌سازی تمامی مساجد و نمازخانه ادارات و مدارس طول مسیر‌های راهپمیایی و استقرار ۱۵ جایگاه مخصوص برای برپایی نماز‌های جماعت پس از پایان مراسم و حضور نوجوانان، جوانان و نسل سومی و چهارمی‌ها که نشان دهنده رویش‌های انقلاب در ۲۲ بهمن پرشورتر از گذشته خواهد بود، اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار