مشخصات جدیدترین میان‌رده‌های سونی فاش شد +عکس

جدیدترین اخبار از میان‌رده‌های سونی نشان می‌دهد که این گوشی‌ها قرار است مجهز به پردازنده‌های قدیمی باشند.

مشخصات جدیدترین میان‌رده‌های سونی فاش شد +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی مدتی است که در رقابت با دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند عقب افتاده و میزان فروش پایینی در بازار جهانی تلفن‌های همراه هوشمند دارد. ۲۵ فوریه قرار است دو گوشی جدید Xperia 10 و Xperia 10 Plus به عنوان جدیدترین گوشی‌های میان‌رده شرکت سونی معرفی شوند. تنها دو هفته تا معرفی رسمی این دو گوشی میان‌رده بیشتر باقی نمانده اما در خبرهای جدید مشخصات هر دو مدل در کنار تصویر آن‌ها در کنار هم لو رفته است.

همانگونه که مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت، Xperia 10 و Xperia 10 Plus به ترتیب دارای نمایشگرهای ۵.۹ و ۶.۵ اینچ خواهند بود. این دو پنل نسبت تصویر ۲۱:۹ دارند که وضوح تصویر آن‌ها به ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد رسید. آنگونه که تصاویر لو رفته از این دو گوشی نشان می‌دهد، هر دوی آن‌ها دارای حاشیه‌های کناری کم و لبه پایینی آن‌ها بسیار باریک خواهند بود. البته لبه بالایی آن‌ها بزرگ خواهد بود چراکه دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی و اسپیکر مکالمه گوشی در این قسمت قرار خواهد گرفت.

همانطور که پیش از این اشاره شد، دوربین سلفی Xperia 10 و Xperia 10 Plus دارای لنز ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این در حالی است که دو مدل گوشی میان‌رده سونی دارای دوربین‌های پشتی متفاوتی هستند. Xperia 10 معمولی دارای دو لنز به قدرت‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسل است و Xperia 10 Plus لنزهایی به قدرت ۱۰ و ۸ مگاپیکسل خواهد داشت. در هر دو دستگاه، لنز دوم یک سنسور تشخیص عمق است که به تصویربرداری بوکه کمک می‌کند. بر اساس اخبار فاش شده، دوربین‌های پشتی Xperia 10 و Xperia 10 Plus قادر به فیلمبرداری 4K خواهند بود.

بر خلاف تلاش‌های شرکت سونی در طراحی، سری Xperia 10 از نظر اجزای داخلی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. شرکت سونی به جای استفاده از جدیدترین پردازنده‌ها برای این گوشی‌ها از پردازنده‌های قدیمی Snapdragon 630 و Snapdragon 660 به جای چیپست‌هایی مانند Snapdragon 632 و Snapdragon 670 استفاده کرده است. پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های میان‌رده سونی دو سال پیش در گوشی‌های میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته شرکت سونی سال گذشته هم از پردازنده Snapdragon 630 در سری XA2 خود استفاده کرده بود که تا حدودی موفق بودند.

مشخصات جدیدترین میان‌رده‌های سونی فاش شد +تصویر

گفتنی است، هر دو گوشی به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید پای خواهند بود و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها ۶۴ گیگابایت است. Xperia 10 دارای حافظه رم ۳ گیگابایتی است، در حالی که Xperia 10 Plus حافظه رم ۴ گیگابایتی خواهد داشت. گزارش‌های لو رفته از شرکت سونی نشان می‌دهد که ظرفیت باتری مدل معمولی میان‌رده جدید این شرکت دارای ظرفیت ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود، در حالی که اطلاعاتی درباره مدل دیگر وجود ندارد.

همانطور که از پیش اعلام شد، این دو گوشی ۲۵ فوریه (۶ اسفند) معرفی خواهند شد. Xperia 10 با قیمت ۳۴۹ و Xperia 10 Plus با قیمت ۴۲۹ یورو به فروش خواهند رسید. اینگونه که از قیمت‌های بالای این دو میان‌رده برمی‌آید، این مدل‌ها هم چندان موفق نخواهند بود.


بیشتر بخوانید: جدیدترین اطلاعات گوشی سونی اکسپریا XA3 منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

اطلاعات گوشی‌های سری Xperia 10 سونی فاش شد +عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار