موگرینی: اگر حمایت اروپا نبود برجام از بین می‌رفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت پس از خروج آمریکا از برجام، این توافق با فشار زیادی مواجه شده است.

موگرینی: اگر حمایت اروپا نبود برجام از بین می‌رفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت پس از خروج آمریکا از برجام، این توافق با فشار زیادی مواجه شده است.

فدریکا موگرینی در ادامه تصریح کرد: «اگر بگویم فشاری که طی سال گذشته به این توافق (برجام) وارد شده، بسیار شدید بوده، حق مطلب را ادا نکرده‌ام.»

وی سپس اضافه کرد: «اطمینان دارم اگر به خاطر حمایت کشورهای اروپایی نبود توافق برجام مدت‌ها پیش و شاید همان ماه مه سال گذشته (همزمان با خروج آمریکا) از بین رفته بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ این اتحادیه را به اصطلاح "ناجی برجام" معرفی کرد که کشورهای اروپایی طی حدود 10 ماه گذشته که آمریکا از این توافق خارج شده، هنوز اقدام عملی خاصی برای بهره‌مند ساختن ایران از مزایای برجام انجام نداده‌اند و ایجاد یک کانال ویژه مالی برای تجارت با ایران -آنهم تجارت کالاهای تحریم‌نشده- تنها وعده‌ای بوده که آنها مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
ای کاش از بین بره
آخرین اخبار