لایحه دموکراتها برای جلوگیری از استفاده ترامپ از بودجه بلایای طبیعی

گروهی از نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند تا مانع استفاده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور از بودجه مربوط به بلایای طبیعی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، گروهی از نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند تا مانع استفاده «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور از بودجه مربوط به بلایای طبیعی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شوند.

این لایحه دموکرات‌ها می‌تواند مانع آن شود که دونالد ترامپ از بودجه‌ای که به وزارت امنیت میهن آمریکا، سپاه مهندسی ارتش آمریکا و وزارت مسکن اختصاص یافته، برای ساخت دیوار در امتداد مرز جنوبی کشور استفاده کند.

تعدادی از این دموکرات‌ها که لایحه را به مجلس ارائه کردند، از جمله نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم هستند. «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ماساچوست، «کامالا هریس»، سناتور دموکرات کالیفرنیا، «کریستن گیلیبرند»، سناتور دموکرات نیویورک و «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت از جمله این افراد هستند.

کامالا هریس در بیانیه‌ای ضمن معرفی این لایحه اعلام کرد: دونالد ترامپ نمی‌تواند از کنگره بخواهد بودجه پروژه پوچ و مسخره اش را تأمین کند. من با افتخار این لایحه را ارائه می‌کنم که اطمینان حاصل کنم بودجه‌ای که برای قربانیان بلایای طبیعی اختصاص یافته است، صرف ساخت دیواری که کنگره بودجه آن را تأمین نکرد، نشود. دیواری که حتی مردم ساکن مناطق مرزی هم آن را نمی‌خواهند.

دونالد ترامپ روز جمعه برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. اقدامی که با مخالفت مردم و نمایندگان زیادی مواجه شد. رئیس جمهور آمریکا خواهان اختصاص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار است. کنگره آمریکا پیشتر با پرداخت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده است.

تاکنون مشخص نشده است که مابقی این بودجه چگونه تأمین خواهد شد. اما کاخ سفید اعلام کرد احتمال استفاده از بودجه بلایای طبیعی کنگره برای این پروژه وجود دارد.

پیش از اعلام حالت فوق العاده ترامپ، ۵۱ نماینده دموکرات در نامه‌ای از رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان درخواست کرده بودند که نگذارد ترامپ از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک سوء استفاده کند. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها در موارد مختلف اعلام کرده بود در صورتی که دموکرات‌ها با ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکنند، ممکن است حالت فوق العاده اعلام کند تا بتواند با بودجه ارتش ساخت این دیوار را عملی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار