هشدار فرمانده ارشد آمریکایی در مورد خطر داعش در افغانستان

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: داعش در افغانستان به تهدیدی جدی برای آمریکا تبدیل شده و در حال عضو گیری برای حمله به آمریکاست.

هشدار فرمانده ارشد آمریکایی در مورد خطر داعش در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جنرال ووتل»، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: داعش در افغانستان به تهدیدی جدی برای آمریکا تبدیل شده و در حال عضو گیری برای حمله به آمریکاست.

این جنرال آمریکایی گفت: داعش در حال آمادگی برای حمله به آمریکا از افغانستان است و این گروه در حال جمع‌آوری اطلاعات از طریق اعضای خود در شبکه‌های اجتماعی بوده تا اعضای را که قادر به حمله به آمریکا هستند را شناسایی کند.

وی روز گذشته به خبرنگاران در افغانستان گفت: داعش در افغانستان به یک خطر جدی و بسیار پیچیده تبدیل شده است.

فرمانده ستاد مشترک آمریکا در ادامه به عملیات پیچیده داعش اشاره کرده و تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی بسیار خشن در نفوذ در شبکه‌های اجتماعی و جذب افراد بسیاری موفق بوده و از طریق شبکه های اجتماعی افراد بالقوه را جذب و سازماندهی می‌کند.

ووتل ادامه داد: نحوه عضوگیری داعش بسیار پیچیده بوده و ما این موضوع را در عراق و سوریه قبلا شاهد بودیم و در حال حاضر داعش در حال عضوگیری در افغانستان است.

مقامات آمریکا قبلا هشدار داده بودند با کمرنگ شدن و شکست داعش در سوریه این گروه در حال انتقال به مکان هایی مانند افغانستان است.

به نوشته فارس، همچنین جنرال ووتل در ادامه گفت: بیشتر اعضای داعش در افغانستان از اتباع آسیای جنوبی بوده و برخی عناصر خارجی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار