طالبان: آمریکا به بهانه «داعش» به دنبال حضور دائمی در افغانستان است

طالبان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد که این کشور با تبلیغات داعش در پی حضور دوامدار در افغانستان است.

طالبان: آمریکا به بهانه «داعش» به دنبال حضور دئمی در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد که این کشور با تبلیغات داعش در پی حضور دوامدار در افغانستان است.

جنرال ووتل، رئیس ستاد ارتش آمریکا دو روز پیش هنگام سفر به کابل گفت: حضور داعش در افغانستان تهدید بزرگی برای آمریکا است.

ووتل افزود که آمریکا باور دارد که داعش در افغانستان از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال جمع‌آوری معلومات است تا در آینده یک حمله را در آمریکا انجام دهد و این گروه برای انجام این کار نزدیک نیز شده است.

وی تاکید کرد که نیاز است فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در افغانستان به صورت جدی زیر نظر گرفته شود.

طالبان با صدور بیانیه ای در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که آمریکا داعش را در افغانستان بزرگ جلوه می‌دهد تا از آن به عنوان وسیله تبلیغاتی خود برای حضور دوامدار در افغانستان استفاده کند.

در بیانیه طالبان آمده که هدف دیگر آمریکا از تبلیغات داعش در افغانستان این است که برای کشورهای منطقه نگرانی ایجاد کند تا آنها با حضور دوامدار آمریکا در افغانستان مخالفت نکنند.

طالبان گفته است که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نخواهد بود، مردم افغانستان هم به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از افغانستان تهدیدی را متوجه سایر کشورها سازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار