خوان گوایدو: در نشست لیما شرکت خواهم کرد

خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا از حضور خود در نشست لیما که قرار است فردا برگزار شود و دیدار با مایک پنس، معاون دونالد ترامپ خبر داد.

خوان گوایدو: در نشست لیما شرکت می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، دیروز در یک کنفرانس خبری در کلمبیا گفت: «روز دوشنبه، در نشست لیما شرکت می‌کنم تا با روسای‌جمهور‌ منطقه ملاقات کنم. همچنین مایک پنس را ببینم تا اقدامات و همکاری‌های دیپلماتیک احتمالی را بررسی کنیم».

دستیار مایک پنس نیز تایید کرده است معاون دونالد ترامپ قصد دارد در «بوگوتو» با گوایدو دیدار کند.

سه روز پیش (۲۱ فوریه)، خوان گوایدو رهسپار مرز‌های ونزوئلا با کلمبیا شد تا از کمک‌های ارسالی آمریکا استقبال کند. این کمک‌ها در برزیل، کلمبیا و جزایر کارائیب جمع‌آوری شده بودند. اما پس از آنکه سردسته مخالفان با مرز‌های بسته روبرو شد در حساب توئیتری خود خطاب به کشور‌های دیگر مدعی شد: «همه گزینه‌ها برای تضمین آزادی در کشورم روی میز است. شرایط امروز من را مجبور کرد مصمم شوم و رسما به جامعه بین‌المللی بگویم که همه گزینه برای بازگردان آزادی در کشورم روی میز است».

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود همه گزینه‌ها در ونزوئلا بر روی میز است، اما «بسیار امیدواریم که مردم ونزوئلا و ارتش این کشور متوجه شوند که دوران مادورو به سر رسیده است».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار