جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسب برای خودنمایی سامسونگ

حال که با نفوذ آمریکا شرکت‌های چینی مانند هوآوی و زدتی‌ای با مشکل مواجه شدند، فرصت برای سامسونگ فراهم شده تا تجارت خود را افزایش دهد.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار شرکت چینی هوآوی بزرگ‌ترین تامین کننده قطعات و تجهیزات شبکه در جهان است. اما در حال حاضر به دلیل مشکلات و تهمت‌هایی که از نظر مالی و جاسوسی به این شرکت زده شده، بسیاری از کشور‌ها به دنبال ممنوع کردن ورود تجهیزات هوآوی به کشور خود هستند. در چند وقت اخیر صحبت از تغییر نسل اینترنت تلفن همراه به میان آمده و کشور‌های مختلف برنامه دارند تا زیرساخت‌های استفاده از اینترنت 5G را تا یکی دو سال آینده فراهم کنند، از این رو شرکتی مانند هوآوی با بستن قرارداد‌های بزرگ می‌تواند نقشی اساسی در تامین این قطعات و تجهیزات داشته باشد، اما همانطور که گفته شد، فعلا اوضاع برای این شرکت خیلی مناسب نیست.

هوآوی در آمریکا یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود، ترامپ قانونی وضع کرده که هیچ‌کدام از شرکت‌های تامین کننده اینترنت در این کشور حق استفاده از تجهیزات شبکه ساخت چین را ندارند. این قانون به دلیل ترس آمریکا از جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی شهرواندان این کشور توسط شرکت‌های چینی تصویب شده، ترامپ اعتقاد دارد شرکت‌های چینی اطلاعات سرقت شده را به دولت چین تحویل می‌دهند.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگ

به اعتقاد آمریکا شرکت‌هایی مانند هوآوی و زد‌تی‌ای موظف به همکاری با دولت کومونیست چین برای جمع آوری اطلاعات هستند. این درحالی است که هوآوی چندین بار این اتهام را رد کرده است. همچنین هوآوی از طرف وزارت دادگستری آمریکا متهم به دزدی فناوری رباتیک از شرکت T-Mobile شده است، شرکت وایرلس تی موبایل نیز پیش‌تر در یک درخواست مدنی مربوط به همین اتهام، ۴.۸ میلیون دلار غرامت از هوآوی دریافت کرده بود.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگ

در این بین شرکتی مانند سامسونگ نمی‌خواهد فرصت سوزی کند و با افزایش بودجه بخش تجهیزات شبکه خود می‌خواهد جایگاه خود را در فروش تجهیزات شبکه ارتقاء ببخشد. بر اساس گزارش رویترز، مشکلات شرکت‌های چینی ربطی به برند کره‌ای سامسونگ ندارد و حال که دعوای چین و آمریکا بالا گرفته، سامسونگ می‌خواهد به برترین تامین کننده تجهیزات شبکه در جهان تبدیل شود. در هر صورت کشور‌های مختلف به تجهیزات و قطعات شبکه 5G نیازمند هستند و با کنار گذاشتن هوآوی و زدتی‌ای به سراغ دیگر شرکت‌های بزرگ این حوزه مانند اریکسون، نوکیا و سامسونگ خواهند رفت. نمودار زیر سهم شرکت‌های مختلف تجهیزات شبکه در بازار جهانی سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد که هوآوی بیشترین سهم را دارد و به ترتیب اریکسون، نوکیا، زدتی‌ای و سامسونگ در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگ

سامسونگ برنامه دارد تا در سه سال آینده ۲۲ میلیون دلار در بخش تجهیزات 5G و دیگر بخش‌ها مانند هوش مصنوعی و الکتریک خودرو سرمایه گذاری کند. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم نیز علاقه‌مند همکاری با سامسونگ هستند. شرکت Orange در فرانسه تا کنون از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کرد، اما تا چند ماه دیگر اولین آزمایش‌های اینترنت 5G خود را با استفاده از قطعات سامسونگ انجام خواهد داد، همچنین ترامپ علاوه بر کشور خود، دیگر کشور‌ها را نیز از خرید قطعات هوآوی منع کرده است، به طور مثال استرالیا و نیوزیلند به دستور آمریکا حق استفاده از تجهیزات هوآوی را ندارند. کشور‌های اروپایی نیز تحت فشار آمریکا به سمت قرارداد با شرکت‌های غیر چینی می‌روند.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگ

سامسونگ دارد خود را آماده می‌کند تا از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد، هوآوی نیز اعلام کرده که از رقابت با سامسونگ خوشحال خواهد شد. هنوز هییچکدام از تهمت‌های جاسوسی ترامپ به شرکت‌های چینی اثبات نشده، اما آمریکا با اعمال نفوذ و قدرت می‌خواهد هر چه سریع‌تر جلوی رشد شرکت‌های چینی به خصوص در بخش فناوری را بگیرد.

جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسبی برای خودنمایی سامسونگ

در هر صورت جنگ تجاری میان چین و آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و آمریکا از تمام زور خود استفاده می‌کند تا جلوی رشد جهانی چینی‌ها را بگیرد. آمریکا در این راه حتی به دختر رئیس هوآوی نیز رحم نکرد و وی در کانادا دستگیر شد. طی سال‌های متمادی همه ما نحوه برخورد و عملکرد آمریکا در مقابل کشور‌هایی که قدرت به دست می‌آورد را دیده‌ایم و حال شاهد یک نمونه دیگر از زورگویی و اعمال قدرت از طرف غرب هستیم.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

رشد سامسونگ در پی جنگ تجاری چین و آمریکا 

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار