سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:باید در حفظ و نگهداری میراث گذشتگان کوشا باشیم.

در حفظ منابع طبیعی متعهدیم تا میراث گذشتگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و ۲ اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی بر حفظ منابع طبیعی تاکید شده است گفت:حراست از عرصه‌های طبیعی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی از منویات مقام معظم رهبری است و براساس تمامی باور‌های اعتقادی و آموزه‌های دینی همگی بر حفظ منابع طبیعی متعهدیم تا میراث گذشتگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
 
وی افزود: بر همین اساس در پروژه‌های عمرانی و شهرسازی با تغییرنگرش‌های مهندسی بر محوریت انسان مقرر شده تا در پروژه‌هایی که آماده بهره برداری هستند نیز به کاشت درخت و نهال و حفظ فضای سبز توجه ویژه‌ای شود.
 
ایشان بر ارتباط عرصه‌های منابع طبیعی با معیشت و اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: طبیعت گردی از ظرفیت‌های منحصربفرد این استان است که با حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی می‌توان از این بستر در رونق گردشگری استان و ایجاد درآمد پایدار بهره برداری کرد.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ترویج محصولات سازگار با محیط زیست و کم آب بر تاکید کرد و افزود: براساس اقدامات دولت در احیای دریاچه ارومیه گام‌های مهمی برداشته شده است و در حوزه فرهنگسازی و تغییر رفتار‌ها و مدیریت مصرف آب امسال ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اختصاص یافته است.
 
پیمان آرامون به پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه بصورت جدی در حال اجرا است و از تونل ۳۶ کیلومتری نزدیک به ۲۷ کیلومتر حفاری شده و با بهره برداری از پروژه‌ها سالیانه در حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.
 
وی همچنین به تشدید برخورد‌ها با متصرفان منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:کارگروه مبارزه با ساخت و ساز‌ها و متصرفات منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه محیط زیست را تخریب و تصرف می‌کنند بشدت برخورد می‌شود.
 
در ادامه این مراسم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در محوطه سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت روز درختکاری غرس نهال کرد.
 
انتهای پیام/م

برگزاری مراسم روز درخت کاری در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.