ایران در مسابقات بین المللی جام فردوسی، رقیبان را کیش و مات کرد

شطرنج باز مشهدی، قهرمان نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج "جام فردوسی" شد.

ایران در مسابقات بین المللی جام فردوسی، رقیبان را کیش و مات کردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رضا پاشا نجاتی رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: در نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج "جام فردوسی"، شطرنج باز مشهدی مسعود مصدق پور به مقام قهرمانی دست یافت.
وی تصریح کرد: مرصاد خداشناس دیگر شطرنج باز مشهدی هم بعد از مصدق پور به مقام نایب قهرمانی دست یافت و اصلان آتابایف از کشور قزاقستان سوم شد.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گقت: مانی جاهدی، داوود وحدتیان و پویان دوست کام در جدول آماتور‌ها و محمد حسین حسامی، ابوالفضل مقیسه و بهنام خسروی همگی از ایران نیز در جدول نوجوانان زیر ۱۴ سال مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

پاشا نجاتی افزود: نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی از دهم اسفند ماه در مشهد آغاز شد و دیشب پایان یافت.

وی تصریح کرد: ۵۰ شطرنج باز خارجی از ۲۷ کشور، ۱۵۰ شطرنج باز از خراسان رضوی و ۲۰۰ شطرنج باز از دیگر استان‌های کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گقت: شطرنج بازانی از کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایرلند، روسیه، آمریکا، هند، اسلواکی، پرتغال، لبنان، عراق، قزاقستان، اوکراین و نپال از جمله شرکت کنندگان در این مسابقات بودند.

پاشا نجاتی افزود: شطرنج بازان حاضر در مسابقات در سه جدول استادان، آماتور‌ها و نوجوانان زیر ۱۴ سال به روش سوئیسی با هم مسابقه دادند.

انتهای پیام//آ. ف


درخشش شطرنج بازان مشهدی در مسابقات بین المللی جام فردوسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.