طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند در شهربابک

رئیس پلیس راه شهربابک گفت: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ماه جاری شروع می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند در شهربابکسرگرد داوود عبدلی رئیس پلیس راه شهرستان شهربابک در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس نوروزی از روز ۲۵ اسفند ماه جاری شروع می‌شود و تا روز ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: این طرح همزمان در تمام کشور و استان و در تمامی محور‌های مواصلاتی شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از تمامی ظرفیت‌های پلیس راه و شهرستان در جهت ارتقا امنیت ترافیکی و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی استفاده خواهد شد، افزود: ترافیک جاده‌ای بوسیله گشت‌های محسوس و نامحسوس، کنترل و با تخلفات حادثه ساز و رفتار‌های پر خطر رانندگان به شدت برخورد خواهد شد.

سرگرد عبدلی به قرار گرفتن شهربابک در مسیر ترانزیتی و مهم تهران _. بندرعباس و استقبال زیاد از این محور در تعطیلات بویژه تعطیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: وجود اماکن تاریخی نظیر روستای میمند و تفرجگاه‌های مناسب در سطح شهرستان در ایام نوروز، شهربابک از حیث ترافیکی یکی از حساس‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: می‌طلبد تمامی نهاد‌های دخیل در این امر بویژه پلیس راه با تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر خود و با تمام وجود در خدمت مردم و مسافران باشند و تمام تلاش خود را در جهت ایمنی سفر و سلامت ایشان به کار بندند.

رئیس پلیس راه شهربابک با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در ایام نوروز در برخی از سال‌ها خصوصاً سال ۹۶ تصادفات مرگبار و حوادث متعددی را در طول محور‌های شهرستان شاهد بودیم، ادامه داد: الحمدالله این حوادث در سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و این تجربیات تلخ گذشته ما را به تلاش ببشتر و هوشیاری مضاعف وادار می‌نمایند.

وی بیشترین تصادفات در نوروز سال‌های گذشته را مربوط به سواری و از نوع واژگونی دانست و بیان داشت: عامل عمده بروز تصادفات خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو و سرعت زیاد بوده و بخش زیادی از آن‌ها در حدود ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

رئیس پلیس راه شهربابک در جهت ارتقا امنیت ترافیکی و کاهش تلفات در ایام نوروز و سفر‌ها از رانندگان خواست، قبل از سفر آمادگی لازم از قبیل: آمادگی جسمی و روانی، فنی خودرو و برنامه ریزی مناسب را کسب کرده و سپس اقدام به مسافرت نمایند.

وی ضمن تأکید بر رعایت قوانین و مقررات توسط در طول مسیر و اضافه کردن چاشنی احتیاط به کار خود تصریح کرد: در طول سفر تنها به مقصد فکر نکرده و از جذابیت‌های مسیر در جهت رفع خستگی و آمادگی برای ادامه سفر استفاده نمایند.

عبدلی به بستن کمربند رانندگان و سرنشینان و خودداری از سرعت و سبقت غیرمجاز و تخلفات مرگبار تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم رانندگان با افزایش ترافیک در ایام نوروز همواره با فرمول احتیاط بدون خطرپذیری مسافرت نمایند تا رانندگی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

طرح نوروزی پلیس راه شهربابک آغاز شد

برچسب ها: پلیس راه ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.