مبارزه با آفت سن غلات در آذربایجان غربی نیازمند بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:مبارزه با افت سن غلات در آذربایجان غربی نیازمند بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مبارزه با افت سن غلات در آذربایجان غربی نیازمند بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای مبارزه با آفت سن نیازمند بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم که این اعتبارت صرف حفظ محصول، کنترل و اطلاع رسانی، اجاره خودرو و کمک به مشارکت کنندگان خواهد شد.
 
وی گفت: پیش بینی می‌شود مبارزه با آفت سن گندم درسطح ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در سال زراعی جاری انجام شود.
 
وحدت اضافه کرد: با توجه به عملکرد خوب سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سال‌های اخیر در مهار آفت سن غلات، امیدواریم امسال نیز درصد خسارت این آفت در استان با حمایت‌های استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها و همکاری عوامل مربوط به حداقل برسد.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال زراعی گذشته در سطح استان شاهد مبارزه با آفت سن و پوره غلات در سطح ۳۳ هزار و ۷۶۰ هکتار و مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۶۲ هزار و ۴۵۰ هکتار بودیم.
 
وی با اشاره به علل طغیان افت سن در مزارع غلات، گفت: کارشناسان شبکه‌های مراقبت استان در حال پایش و مراقبت مزارع هستند. در این راستا سازماندهی ۱۹۹ نفر در قالب شبکه مراقبت اعم از بخش دولتی و خصوصی جهت پایش مزارع انجام شده است که تا ۱۶ فروردین به حالت آماده باش کامل قرار دارند.
 
این مسئول تاکید کرد: بیش از ۱۳ هزار دستگاه سمپاش پشتی تراکتوری به منظور مبارزه با انواع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات باغی و زراعی استان آماده سازی شده است.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم مبارزه همگانی با آفت سن گندم و مشارکت همه جانبه برای کنترل و مهار به موقع این آفت در سطح استان تاکید کرد.
 
انتهای پیام/م
 

زارعین استان مبارزه به موقع با آفت سن را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.