پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس در ژاپن هم ممنوع شد

وزارت ترابری ژاپن نیز از ممنوعیت ورود هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس به حریم هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت ترابری ژاپن نیز مانند بسیاری کشورها روز پنجشنبه از ممنوعیت ورود هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس به حریم هوایی این کشور خبر داد.

شرکت‌های هواپیمایی ژاپنی هنوز این مدل هواپیما را ندارند، اما شرکت‌های هواپیمایی خارجی ممکن است از این نوع هواپیما‌ها استفاده کنند؛ بنابراین بر اساس دستورالعمل جدید مقامات ژاپنی، پرواز این هواپیما‌ها در حریم هوایی این کشور ممنوع است.

در پی سانحه سقوط هواپیمای شرکت اتیوپی ایرلاینز که روز یکشنبه نزدیک آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی روی داد و ۱۵۷ کشته بر جای گذاشت، بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس هشت و نه بسته اند یا دستور توقف پرواز این مدل هواپیما‌ها را به شرکت‌های هواپیمایی خود صادر کرده اند.

این سانحه دومین سانحه هوایی برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس هشت است که ظرف کمتر از شش ماه روی می‌دهد. در شرایط مشابه، یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی لاین ایر اندونزی ماه اکتبر در دریا سقوط کرد و ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

شرکت ژاپنی آنا هولدینگز (ANA Holdings) ماه ژانویه از سفارش خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس هشت خبر داد، اما هنوز این قرارداد خرید زیر سوال نرفته است. تحویل این هواپیما‌ها برای پس از سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است. هیچ شرکت ژاپنی دیگری در حال حاضر این هواپیما را انتخاب نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
از فردا هرچی هواپیمای 737 مکس در اختیار هر کشوری هست و مثل ژاپن نمیخاد ازش استفاده کنه ارزان میخریم و در داخل ازش استفاده میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
ایرانم ممنوع کرده؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
به ایران بدهند سریع مشتریش میشن. مث پراید. .چون جون آدمیزاد براشون فقط وسیله است به پول برسن و مردن آدما رو به حساب حکمت خداوندی میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا، آمریکا رو به زوال
آخرین اخبار