اتحادیه اروپا: انگلیس باید خود را برای برکسیت بدون توافق آماده کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد بروکسل آماده برکسیت بدون توافق است و انگلیسی‌ها هم باید همه آمادگی‌ها و مقدمات این مسئله را فراهم کنند.

اتحادیه اروپا: انگلیس باید خود را برای برکسیت بدون توافق آماده کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا هشدار داد انگلیس باید خود را آماده برکسیتِ بدون توافق کند.

«مایکل برنیر» مشاوره ارشد اتحادیه اروپا در گفتگوهای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اعلام کرد بروکسل آماده خروج بدون توافق است و انگلیسی‌ها باید همه آمادگی‌ها و مقدمات این مسئله را نهایی کنند.

وی همچنین در این باره  افزود اتحادیه اروپا ‌هم‌اکنون تقریبا تمام اقدامات احتمالی را تصویب کرده، اما نهادهای اروپایی همچنان بر سر مسائلی مانند روادیدهای کوتاه‌مدت و بودجه ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا کار می‌کنند.

 پارلمان انگلیس پنج‌شنبه گذشته با ۳۳۴ رأی مخالف در برابر ۸۵ رأی موافق، طرح تأخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) و برگزاری همه‌پرسی دوم را رد کرد.

نمایندگان پارلمان انگلیس چهارشنبه گذشته  نیز پس از مخالفت با طرح «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور درباره برکسیت، طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را با ۳۱۲ رای مخالف در مقابل ۳۰۸ رای موافق رد کردند.

به دنبال مخالفت پارلمان انگلیس با طرحهای دولت این کشور درباره برکسیت اکنون ترزا می در هیچ مقطعی نه می‌تواند انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند و نه اجازه دارد درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همه‌پرسی مجدد برگزار کند و باید طبق برنامه برکسیت، ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۸) اتحادیه اروپا را ترک کند.

در همه پرسی سوم تیرماه ۱۳۹۵ (۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد نیز به ماندن در این اتحادیه رأی دادند. بر اساس ضوابط اتحادیه اروپا انگلیس باید ۲۹ مارس یعنی نهم فروردین اتحادیه اروپا را ترک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار