تاکید سازمان عفو بین الملل بر توقف فروش تسلیحات به ائتلاف متجاوز سعودی

سازمان عفو بین الملل بر لزوم توقف فروش تسلیحات به اعضای ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان عفو بین الملل بر لزوم توقف فروش تسلیحات به اعضای ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد.

بر این اساس، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد پس از گذشت چهار سال جنگ عربستان و امارات علیه مردم یمن، یمنی ها دیگر نمی توانند آثار فاجعه بار آن را تحمل کنند.

این سازمان بر لزوم افزایش تلاش های جامعه بین المللی برای تضمین حمایت از غیرنظامیان و پایان دادن به فرار از مجازات رژیم سعودی به علت ارتکاب جنایت های جنگی که در یمن صورت می گیرد، تاکید کرد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد شواهد و مستنداتی درباره تجاوزگری هایی که همه طرف ها از جمله دولت (مستعفی) یمن، عربستان و امارات در چهار سال گذشته مرتکب شدند، در اختیار دارد که برخی از آنها در سطح جنایت جنگی است.

این سازمان با اشاره به این که کشورهای غربی باید هر چه سریعتر فروش تسلیحات را به طرفهای درگیر در جنگ متوقف کنند، تصریح کرد: برخی کشورهای غربی ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه همچنان سلاح در اختیار اعضای ائتلاف عربستان قرار می دهند. این در حالی است که شواهد و مستندات محکمی درباره استفاده از این تسلیحات در جنایت های جنگی وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار