لرستان در صدر جدول بارندگی‌ کشور قرار گرفت

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: لرستان با ۷۵۰میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدناصر هاشمی گفت: بیشترین مقدار بارندگی استان در پهنه شهرستان خرم‌آباد با ۱۲۰ میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: در موج دوم الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با ۱۶ میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند؛ درمجموع دو موج به‌صورت پهنه‌ای ۱۲۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: از اواخر روز امروز سامانه بارشی مشابه سامانه قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان می‌شود که بارندگی‌ها از امشب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: موج اول این سامانه به‌صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد؛ اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به‌صورت رگبار است.

هاشمی تصریح کرد: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به‌صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰ میلی‌متر باشد؛ میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود، اما به دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به‌صورت هرز آب، با مسئله مهمی روبه‌رو خواهیم بود و آب شدن برف‌های جدید نیز از مسائل مهم است.

وی خاطرنشان کرد: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها کمربندی است که از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پلدختر، سپیددشت، شول‌آباد و دورود اوج بارندگی‌ها است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: از عصر روز دوشنبه جبهه سرد وارد استان شده و رگبار‌های شدید، رعدوبرق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است؛ پیش‌بینی می‌شود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵ سانتی‌متر باشد.

وی بابیان اینکه لرستان با ۷۵۰ میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرارگرفته است اظهار داشت: برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در استان به رادار نیاز داریم که در حال حاضر از طریق رادار کرمانشاه رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/د

بارش ۷۵۰میلی‌متری باران

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.