در آذربایجان غربی؛

بیش از ۸۵ هزار خانوار روستایی، تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان قرار دارند

بیش از ۸۵ هزار خانوار روستایی، تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

یونس معزز مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: ۸۵هزار و ۸۳۳ خانوار روستایی در استان ، تحت پوشش خدمات این صندوق  قرار دارند که  ۳۸ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان را شامل می‌شود.
 
وی گفت: بیمه شدگان در این صندوق از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان آن‌ها نیز از مزیت‌های این بیمه برخوردار می‌شوند و در حال حاضر دو هزار و ۶۸۶ نفراز این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
 
مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: سال گذشته افراد تحت پوشش این صندوق در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان مستمری دریافت کرده اند.
 
معزز از امضای تفاهم نامه صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی استان شامل بر ۱۴۴ هزار نفر تا سه سال آینده تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.
 
وی اضافه کرد: به منظور تحت پوشش قرار دادن تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی استان ستاد راهبردی تشکیل شده است و مشخصات همه افراد گروه هدف شامل بر نام، نام خانوادگی، کدملی و کدپستی احصاء شده است و در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد که نسبت به جذب آن‌ها اقدام شود.
 
معزز اظهار کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری ساکن در مناطق روستایی، قالیبافان و فعالان صنایع دستی، فاقد پوشش اجتماعی، کارکنان شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی و دامپزشکی و شهروندان ساکن در شهر‌های زیر بیست هزار نفر، می‌توانند تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند به شرط آنکه بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند.
 
مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند امسال با پرداخت یک سوم حق بیمه به مبلغ ۲۷۰ تا ۶۶۰ هزار تومان از مزایای صندوق بیمه بهرمند شوند گفت: دوسوم حق بیمه متقاضیان نیز توسط دولت تامین می‌شود.
 
یونس معززاضافه کرد: هم اکنون ۱۰۳ کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در استان به بیمه شدگان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند که ۸۰ موسسه از آن‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

۳۸ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.