فرانسه: گزارش روسیه درباره مشارکت اطلاعاتی پاریس برای حمله شیمیایی به ادلب دروغ است

وزارت امور خارجه فرانسه بیانیه مرکز وحدت روسیه و سوریه مبنی بر مشارکت اطلاعاتی پاریس در آماده‌سازی برای حمله شیمیایی به ادلب را دروغ خواند.

وزارت خارجه فرانسه: گزارش روسیه مبنی بر مشارکت اطلاعاتی پاریس در آماده‌سازی برای حمله شیمیایی به ادلب دروغ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد بیانیه مرکز وحدت روسیه و فرانسه مبنی بر مشارکت سازمان اطلاعات فرانسه در آماده‌سازی برای حمله شیمیایی به ادلب دروغ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، امروز (دوشنبه) در این خصوص مدعی شد: «این (بیانیه) اطلاع رسانی نیست، بلکه دروغیست که از عادت‌های این مرکز است. مرکزی که توسط مقامات روسی و سوری اداره می‌شود».

جمعه گذشته، ژنرال وکتور کاپچشین، رئیس مرکز وحدت سوریه‌ در وزارت دفاع روسیه گفت: افسران اطلاعاتی بلژیک و فرانسه به ادلب رفته بودند تا با فرماندهان نیرو‌های زمینی گروه‌های تروریستی از جمله «حیات التحریر الشمس» و «حرس الدین» و همچنین با نمایندگان سازمان کلاه سفید‌ها دیدار کنند.

کاپچشین افزود: نیرو‌های اطلاعاتی بلژیک از حملات هوایی به ذخایر مهمات تروریست‌ها در ادلب فیلمبرداری کرده است تا بعدا روسیه را به استفاده از مواد شیمیایی متهم کند.

چند روز پیش، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مورد برنامه ریزی تروریست‌ها در ادلب برای حمله شیمیایی جدید هشدار داد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه گذشته شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی و تحولات سیاسی سوریه، هشدار داد گروه تروریستی «جبهه النصره» و سازمان تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» در ادلب، خود را برای انجام حمله شیمیایی جدید آماده می‌کنند. وی تأکید کرد اوضاع ادلب وخیم است و نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.

نبنزیا در ادامه افزود: «گروه تروریستی جبهه النصره بر ۹۰ درصد خاک ادلب سیطره دارد و همچنان مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و تهدیدی برای کشور‌های منطقه به شمار می‌رود.» او بار دیگر بر خروج همه نیرو‌های خارجی از سوریه تأکید کرد و افزود حضور این نیرو‌ها دستیابی به راهکار سیاسی حل بحران این کشور را پیچیده می‌کند.

از اواخر سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش در سوریه اعلام شده است. در حال حاضر، منطقه ادلب آخرین سنگر تروریست‌ها و معارضان مسلح در این کشور باقی مانده است. در سپتامبر ۲۰۱۸، روسیه و ترکیه توافق کردند منطقه‌ای به مساحت ۹ الی ۱۲ مایلی (۱۴.۵ تا ۱۹ کیلومتری) را در این استان از تروریست‌ها و سلاح‌های سنگین پاکسازی کنند. این در حالی است که با وجود پاکسازی این منطقه ترورست‌هایی که در آنجا باقی مانده‌اند بار‌ها با شلیک خمپاره به استان‌های مجاور آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار