صحرائیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تبدیل دانش به ثروت؛ هدف شرکت‌های دانش بنیان/ مراکز رشد اقماری تسهیل‌گر فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی هستند

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، تبدیل دانش به ثروت است.

محمدعلی صحرائیان معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مصوبات کمیته فناوری ایجاب می‌کند که مراکز رشد اقماری در هر فضایی از دانشگاه‌ها که امکان آن وجود داشته باشد، تأسیس شوند؛ چه در مراکز تحقیقاتی و چه در دانشکده‌ها اگر فضایی را در اختیار معاونت فناوری قرار دهند به یکی از مراکز رشد اقماری تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراکز در اصل برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده‌اند و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند؛ چندی پیش فضایی در دانشکده فناوری‌های نوین به یکی از این مراکز رشد اختصاص پیدا کرد تا در زمینه اطلاعات و سلامت شروع به فعالیت کند و باعث شد تا سه شرکت دانش بنیان با استقرار در این ساختمان شروع به فعالیت کند.

هدف شرکت‌های دانش بنیان تبذیل ثروت دانش به ثروت است/ مراکز رشد اقماری فضای برا تسهیل فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان است.

صحرائیان گفت: هدف اصلی از تأسیس این مراکز و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تبدیل دانش به ثروت است، از طرفی نزدیکی مراکز تحقیقاتی به مرکز رشد ارتباطی تنگاتنگ بین دانشگاه‌ها و مراکز رشد ایجاد می‌کند که این امر بحث تولید دانش و تبدیل آن به ثروت را تسهیل می‌کند.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان و اختصاص این مراکز به فعالیت آن‌ها بخشی از زنجیره تولید علم را در کشور ما را تأمین می‌کند؛ مصوباتی خوب برای تسهیل فعالیت این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که تا امروز باعث تسریع فعالیت این شرکت‌ها شده است.

انجام بیش از ۲ هزار فعالیت پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی درباره فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد: در حال حاضر در حدود ۲ هزار طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است که به زودی شاهد ثمرات آن خواهید بود؛ علی رغم وجود مشکلات و شرایط حاد اقتصادی و بحران بودجه در دانشگاه و کشور تلاش تمام مسئولین دانشگاه بر آن است تا بدنه پژوهش و تحقیق آسیب نبیند.

هدف شرکت‌های دانش بنیان تبذیل ثروت دانش به ثروت است/ مراکز رشد اقماری فضای برا تسهیل فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان است.

صحرائیان یادآوری کرد: مسئولین دانشگاه  تمام تلاششان را برای کمک به طرح‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان می‌کنند و در حد توان پشتیبان آن‌ها هستند؛ تأسیس مراکز رشد اقماری یکی از این حمایت‌ها و پشتیبانی‌هاست و معاونت پژوهشی به انجام این کار و مراکز رشدی که تا به امروز تاسیس شده است، بسنده نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار