۱۴ طرح جدید مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ۱۴ جدید طرح این کمیسیون برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکایی‌ها خبر داد.

۱۴ طرح جدید مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا و در واکنش به تهدید آمریکایی‌ها برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، گفت: طرح گنجاندن نام نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی به‌همراه طرح‌های دیگری در دستورکار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته که این همان طرح حمایت از سپاه پاسداران است.


بیشتر بخوانید: طرح مجلس برای مقابله با حمله احتمالی سایبری آمریکا به زیرساخت‌های ایران + متن طرح


وی افزود: در این طرح نظامیان آمریکایی در منطقه، مترادف با گروه‌های تروریستی نظیر داعش قلمداد می‌شود؛ البته در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی نیز مقرر شد که ۱۴ طرح در کمیسیون امنیت ملی در جهت مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تصویب و تدوین شود.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس با اشاره به جزئیات ۱۴ طرح مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکایی ها، اظهار داشت: براساس این طرح‌ها، دولت، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف ملزم به مقابله، خنثی سازی، شفاف‌سازی و بخشی هم افشاگری در مورد آمریکا می‌شوند.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: به‌عنوان مثال موضوع نقش آمریکایی‌ها در تروریسم سایبر، بیوتروریسم، جلوگیری از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان ایرانی، مقابله با تأمین دارو و غذای مورد نیاز مردم ایران، کشتار مردم یمن و مواردی از این دست، جزو طرح‌هایی است که مقرر شده تدوین و تصویب آن‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس آغاز شود.

وی تصریح کرد: این ۱۴ طرح در قالب دیپلماسی رسمی و هم دیپلماسی عمومی مطرح است و برای دولت الزام ایجاد می‌کند، این طرح‌ها را در کمیسیون توافق کردیم و امروز هم با مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های مرتبط جلسه داریم که این طرح‌ها به‌سرعت در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس در پایان به ذکر نمونه‌ای از طرح مجلس برای مقابله با آمریکایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مثلاً طرح نقش آمریکایی‌ها در تروریسم سایبر از طریق وزارت ارتباطات، بیوتروریسم مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت است که برای آن‌ها الزام ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار