کشف ۶۶ تن انواع کالا در مرز دوغارون در سالی که گذشت

نیرو‌های مرزبانی مرز دوغارون در سال گذشته ۶۶ تن انواع کالا به ارزش بیش ۱۰۰ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

کشف ۶۶ تن انواع کالا در مرز دوغارونبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرهنگ کاظم صمدی فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی تایباد گفت: نیرو‌های مرزبانی مستقر در این مرز پارسال ۶۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند که این مقدار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۶ سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مقدار کالا شامل پنج هزارعدد انواع کالای قاچاق بوده افزود: در این رابطه هفت هزار و سه متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر شدند که از این تعداد شش هزار و ۸۹۹ نفر مرد بودند.

صمدی گفت: در همین بازه زمانی نیرو‌های مرزبانی هنگ مرزی تایباد مستقر در مرز دوغارون موفق شدند یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق هم به کشف و ضبط کنند.

فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی تایباد با اشاره به کشف انواع مواد مخدر در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان نیز بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از هزار و ۷۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرز‌های دو کشور ایران و افغانستان کشف و ضبط شد که بیش از ۹۰ درصد آن از نوع صنعتی بود.

خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.

انتهای خبر//ح. ص.
 

افزایش ۳ برابری کشف کالای قاچاق در مرز دوغارون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.