وزیر نفت داعش از سرقت ۴۰ تن طلا از موصل خبر داد

وزیر نفت داعش از اقدام این گروه تروریستی در قاچاق حدود ۴۰ تن طلا از موصل به سوریه و دیگر مناطق خبر داد.

وزیر نفت داعش از سرقت ۴۰ تن طلا از موصل خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی عکاظ،  فردی که خود را وزیر نفت داعش معرفی کرده و در بازداشت نیرو‌های سوریه دمکراتیک (قسد) به سر می‌برد، در بازجویی‌های به عمل آمده از اقدام  این گروه تروریستی در قاچاق چهل تن طلا از موصل در زمان سلطه بر مناطق شمالی عراق اعتراف کرد.
­

اسامه عوید، وزیر نفت داعش، که از یازده ماه پیش در بازداشت نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) به سر می‌برد گفت داعش توانسته است در زمان سلطه بر مناطق شمالی عراق، چهل تن طلا و مقادیر فراوانی پول و وسایل گرانبها قاچاق کند.

مصطفی بالی، سخنگوی نیرو‌های سوریه دمکراتیک (قسد)، روز دوشنبه در رشته توییت‌هایی نوشت داعش از طریق قاچاق، هزینه عملیات خود را تامین می‌کرد.

او درباره اماکن حضور ابوبکر بغدادی سرکرده داعش با اشاره به مناطقی از سوریه که در اشغال ترکیه است (با اشاره به ادلب و مناطق اطراف) یا مناطق همرز با ترکیه گفت: «روابط داعش و نیرو‌هایی که کنترل این مناطق را در دست دارند باعث ایجاد رابطه پیچیده‌ای شد که توانست تسهیلات فراوانی برای داعش در فروش مسروقات و نوسازی ذخایر تسلیحاتی این گروه تروریستی فراهم کند. این مسئله نشان از رابطه نظام رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، با داعش و ارائه تسهیلات به این گروه و انتقال اموال به داخل ترکیه است.»

مصطفی بالی گفت: از طریق برخی منابع آگاه و موثق از مفاد بازجویی‌هایی از وزیر نفت داعش، مطلع شده است و سوالی که باید در این زمینه مطرح شود جزئیات این رابطه مالی است و اینکه چه کسی همه این تسهیلات را به داعش ارائه کرده است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
40 تن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
قصد انعقاد پیمان نامه امنیتی با عراق معلوم شد:
1) ارتش تروریستی آمریکا با اینکه تعهد کرده بود با این پیمان امنیتی از جان و مال مردم کشور عراق حراست کند خودش با هلی برد توسط نیروهای برون مرزی اش بنام داعش تمام ثروت عراق را به خارج از این کشور و به خاک خود انتقال داد و اسمش را گذاشت .بدیهی است که باید این مقادیر چپاول و غارت ثروت ملی عراق و حتی سوریه با کمک دادگاههای دیوان بین المللی به عنوان دزدی در روز روشن به پایتختهای سوریه و عراق مسترد شود.
2) اذعان تلویحی به این سرقتهای قرن توسط پدر و دختر مقابل دوربینهای رسانه های جهانی ثبت و ضبط شده است که دختر مدعی بود به پدرش افتخار میکند که باعث شکوفائی اقتصاد آمریکا شده(همه میدانند با دزدی از جیب ملتها) و پدر ژست سیاسی می گرفت که اقتصاد آمریکا را چنان شکوفا و پویا کرده که می تواند الگوی اقتصادی در جهان امروز شود....اینکار با ایران با افغانستان و بخشی از ارتش آمریکا که القائده نام دارد و ونزوئلا......هنوز در حال تکرار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
وزیر نفت داعش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار