مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس؛

مهارت آموزی بیش از ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر ساعت در فارس

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: بیش از ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر ساعت در سال ۹۷ در بخش دولتی در استان فارس آموزش‌های مهارتی آموختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حشمت کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، آموزش در جوار دانشگاه ها، کار آموزی در محیط کار واقعی، آموزش در صنایع، آموزش در زندان ها، آموزش در پادگان‌ها و آموزش به روستاییان و عشایر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد سال ۹۷ استان فارس در حوزه فنی و حرفه‌ای ۱۱۵ درصد تحقق یافته است، گفت: براساس تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، فارس متعهد به آموزش ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی بوده است که با انجام ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر ساعت، بیش از تعهدات تعریف شده عملکرد آموزشی داشته است.

کوشکی ادامه داد: امروز گفتمان غالب جامعه، بحث مهارت آموزی است و به همین سبب در تلاش هستیم در سال ۹۸ با پیروی از برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انجام نیاز سنجی دقیق، اثر بخشی دوره‌های آموزشی را در بخش دولتی و خصوصی دو چندان کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید، تمرکز این اداره کل بیشتر بر توسعه رشته‌های آموزشی منجر به اشتغال است.

کوشکی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در ۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و قریب به ۹۰۰ آموزشگاه آزاد در استان فارس به علاقه‌مندان ارایه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس بیان کرد: ۵۷۲ هزار و ۱۶۴ نفر ساعت آموزش نیز به پرسنل وظیفه نیرو‌های مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سال ۹۷ ارایه شد.

وی، با بیان اینکه این میزان آموزش عملکردی ۱۲۷ درصدی را در این حوزه رقم زده است، گفت: اجرای این آموزش‌ها در راستای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت پذیرفته است.

کوشکی گفت: هدف از مهارت آموزی به سربازان، ایجاد زمینه اشتغال و کار آفرینی آنان است و تلاش ما بر این است که مهارت‌هایی را آموزش و توسعه دهیم که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: آموزش‌های مهارتی که سال ۹۷ برای پرسنل وظیفه نیرو‌های مسلح ارایه شد بیشتر در رشته‌های کشاورزی، تاسیسات، مکانیک، برق و کامپیوتر بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ شهرستان‌های شیراز، ممسنی و مرودشت بیشترین عملکرد آموزشی را داشتند.
انتهای پیام/م 

مهارت آموزی بیش از ۱۰ میلیون نفر ساعت در فارس

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار