دانستنی‌های علمی؛

کاهش وزن با لوبیای سحر آمیز/ عوارض خطرناک مصرف زیاد پروتئین برای آقایان/ پیری را با این ماده تلخ شکست دهید

با مصرف مواد غذایی مثل تخم‌مرغ، آجیل گوشت (به‌خصوص گوشت ماهی)، غلات، سیب‌زمینی و سبزیجات می‌توانید رشد مو‌هایتان را بهتر کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با خوردن شکلات تلخ جوان بمانید

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از انواع کرم‌های ضدپیری به روند پیری‌ صورت آنها را به تاخیر می‌اندازد، اما باید بدانید که این کار همیشه پاسخگو نیست؛ بهتر است به جای خریدن کرم‌های ضدپیری با خوردن برخی مواد غذایی از روند پیری جلوگیری کرده و پوستی درخشان و جوان داشته باشید. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

شکلات تلخ یکی از اصلی ترین مواد کمک کننده برای کاهش روند پیری پوست است؛ خواص فلاوانول شکلات تلخ می‌تواند از پوست در برابر خورشید محافظت کرده و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد برای سلامت پوست مفید است،‌ البته مصرف موادی مثل چای، سبز، قهوه و انواع سبزی هم می‌تواند به شما کمک کند.

راه حلی برای کمک به رشد موها

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

براساس تحقیقات دانشمندان، موی سر به طور متوسط سالیانه ۱۵ سانت رشد می‌کند و هر فرد روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد،‌ البته تارهای جدید در مدتی کوتاه از طریق همان پیازِ مو جایگزین می‌شود. افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راهی برای کمک به رشد مو هستند که یکی از مهم ترین این عوامل بیوتین یا B۷ است؛ این ویتامین به تقویت رشد مو کمک می‌کند و نازک بودن موی سر و ریزش شدید آن از علائم کمبود آن است. از علائم دیگر کمبود این ماده می‌توان به جوش‌های اطراف صورت، التهاب پوست و شکننده شدن ناخن‌ها اشاره کرد. اکثر مکمل‌هایی که برای تقویت رشد مو تجویز می‌شوند، حاوی بیوتین هستند، با این حال با مصرف مواد غذایی مثل  تخم‌مرغ، آجیل گوشت (به‌خصوص گوشت ماهی)، غلات، سیب‌زمینی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و اسفناج می‌تواند بیوتین بدن را جبران کند.

حفظ وزن ایده آل با خوردن پروتئین

رژیم غذایی پُر پروتئین به این دلیل که سوخت و ساز را تقویت می‌کند و منجر به کاهش اتوماتیک مصرف کالری و اشتها می‌شود، می‌تواند وزن سالمی که بعد از کاهش وزن به آن رسیده‌اید را حفظ کند. طی یک مطالعه‌ مشخص شد دریافت زنان چاقی که ۳۰ درصد کل کالری دریافتی‌شان از پروتئین بوده است، توانستند پنج کیلوگرم در عرض یک هفته کم کرده، بدون اینکه رژیم غذایی خود را محدود کنند. افزایش میزان مصرف پروتئین در حفظ وزن کمک‌کننده است. در یک مطالعه مشخص شد افزایش پروتئین از ۱۵ ٪ کالری مصرفی به ۱۸ ٪ کالری باعث کاهش برگشت وزن به میزان ۵۰ ٪ شد.

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

با لوبیا قرمز از دست پرخوری‌ها فرار کنید

حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند اما در بین آنها لوبیا قرمز جایگاهی ویژه‌ دارد؛ این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد.

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

عوارض مصرف بیش از حد پروتئین در مردان

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد مردانی که بیش از رژیم غذایی حاوی پروتئین گیاهی تمایل به رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی دارند ۲۳ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار دارند. رژیمی با مصرف بالا پروتئین، ریسک بیشتر مرگ و میر در آقایان مبتلا به دیابت نوع ۲، ابتلا به  بیماری قلبی و عروقی و سرطان را به همراه دارد. توجه داشته باشید که این یافته ها نباید باعث شود به افراد مسنی که در معرض ریسک بالاتر سوءتغذیه هستند و غالباً میزان مصرف پروتئین شأن کمتر از میزان توصیه شده است،  توصیه کنید مصرف پروتئینشان را کاهش دهند؛ این مطالعه  بر روی  حدود ۲۶۰۰ آقای  فنلاندی در رده سنی ۴۲ تا ۶۰ سال بود.

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار