روسیه استقرار بالگرد‌های جنگی انگلیس در استونی ­را تحریک‎آمیز خواند

سفارت روسیه در انگلیس استقرار بالگرد‌های آپاچی در استونی برای مقابله با تهدید‌های مسکو را یک اقدام تحریک‌آمیز توصیف کرد.

روسیه استقرار بالگرد‌های جنگی انگلیس در استونی ­را تحریک‎آمیز خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در انگلیس استقرار بالگرد‌های جنگی انگلیس در استونی و اظهارات مقامات این کشور درباره مقابله با روسیه را یک اقدام تحریک آمیز حساب شده توصیف کرد.

سفارت روسیه افزود: ما مشارکت فعال انگلیس در برنامه ناتو در زمینه گسترش حضور نظامی در اروپای شرقی را با دقت رصد می‌کنیم. از نظر ما استقرار یک مجموعه جدید از بالگرد‌ها در استونی و اظهارات مطرح شده درباره مقابله با روسیه یک اقدام تحریک‌آمیز حساب شده است. این اقدامات نشان‌دهنده آن است که لندن قصد دارد برای تامین منافع فوری خود موضوع متخاصم بودن روسیه را همچنان مطرح کند. برای رسیدن به این هدف از هر ابزار و فرصتی نیز استفاده می‌شود که ناتو نیز از آن مستثنی نیست.

سفارت روسیه با بیان اینکه درک این موضوع که نمی‌توان از ناتو برای اهداف دیگر استفاده کرد، موجب شده است کشور‌های غربی برای مقابله با یک تهدید خیالی مشترک با هم متحد شوند، افزود: به هرحال دستاورد‌های ناتو در زمینه نظامی کردن اروپا، دامن زدن به تنش‌ها و مشارکت در نابود کردن پایه‌های ثبات راهبردی، به هیچ عنوان با محقق کردن هدف اصلی یک نهاد نظامی که تضمین امنیت کشور‌های عضو است، همخوانی ندارد.

سفارت روسیه در آخر نتیجه گرفته است که مسکو حملات ضد روسی اخیر گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، را دلیل دیگری در نظر می‌گیرد که ثابت می‌کند تمرکز اصلی ناتو بر روی جنگ با تهدید افسانه‌ای شرق است، در حالیکه مقامات ناتو در تلاشند روسیه را متقاعد کنند که اینگونه نیست.

در ۱۵ آوریل [۲۶ فروردین] انگلیس خبر استقرار ۵ بالگرد آپاچی را در استونی در چارچوب برنامه ناتو برای گسترش حضور نظامی در مرز‌های روسیه، اعلام کرد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: لندن به روسیه به چشم یک تهدید می‌نگرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار