رئیس سازمان حفظ نباتات مطرح کرد؛

عملیات مبارزه با ملخ های صحرایی آغاز شد/ هجوم بی سابقه ملخ های صحرایی به زمین کشاورزی

درگاهی گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در ۳۸ هزار هکتار از اراضی ۶ استان جنوبی کشور اجرا شد.

عملیات مبارزه با ملخ های صحرایی آغاز شد/ هجوم بی سابقه ملخ های صحرایی به زمین کشاورزیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: هجوم این تعداد ملخ به زمین‌های کشاورزی در چهل سال گذشته بی سابقه بوده و در سال ۱۳۴۰ یکبار ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی حمله کردند که بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین آسیب دید.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در معرض خطر قرار دارند که تا کنون در ۳۸ هزار هکتار مبارزه جدی انجام شده و خطر از بین رفته است.

درگاهی ادامه داد: این آفات که ملخ صحرایی نام دارند از آفات بسیار خطرناکی است که اگر کنترل نشوند امنیت غذایی را تهدید می‌کنند. هم اکنون ملخ‌هایی که از عربستان وارد کشور شده اند به ۶  استان جنوبی یعنی بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان و کرمان رسیده اند.


بیشتر بخوانید: آفت گندم تهدیدی برای کشاورزان


رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه وظیفه مبارزه با ملخ به عهده دولت است، بیان کرد: هم اکنون در این ۶ استان اعلام آماده باش و اقدامات برای دفع آفت انجام شده است، ولی اعتبار لازم برای قوت گرفتن این فعالیت‌ها که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است باید تامین شود.

درگاهی اضافه کرد: در حال حاضر این مشکل کنترل شده و در صورت تامین اعتبار و اقدامات صورت گرفته این آفت با حداقل خسارت دفع می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: تا کنون آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی وارد نشده، ولی مبارزه با این آفت باید گسترش یابد چرا که ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی محصولاتی است که در خطر قرار دارند که در برابر این رقم مبلغ مورد نیاز برای مبارزه با این آفت بسیار ناچیز است و پیش بینی می‌شود که در صورت انجام حمایت‌های لازم تا آخر تیرماه این آفت دفع شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: به نظر می‌آید عربستان وظایف ذاتی خود را در قبال مبارزه با این آفت را انجام نداده و در همین رابطه برای بررسی این موضوع اعتراض خود را به فائو ارائه کرده است.

انتهای پیام/

۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا دولت به داد مردم برسه اگه ملخ به زمین های ما بیاد بدبخت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
کفیلی
۰۹:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
مبارزه با ملخ از طریق سمپاشی موجب از بین رفتن تمام موجودات زنده می شود و ضرر آن در طولانی مدت بیش از خود ملخ است. یکی از راهکارها برای مقابله با آن بسیج همکانی برای جمع اوری آن است و با توجه به این که این جانور منبع غذایی خوبی برای طیور است و بدن آن حاوی پروتئین و کلسیم است می توان آن را به قیمت مناسبی از مردم خریداری کرد و به جای واردات خوراک طیور از این خوراک برای طیور استفاده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
کار عربستان خبیثه.
آخرین اخبار