سیل خدمات گروه‌های جهادی به ۲۷۰ روستای خوزستان

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: ۳ قرارگاه خدمت رسانی گروه‌های جهادی در خوزستان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، حسین شادمان‌فر، مسئول ستاد حرکت‌های جهادی شهید علی هاشمی بیان داشت: ۳ قرارگاه خدمت رسانی گروه‌های جهادی در خوزستان تشکیل شد و گروه‌های جهادی از ۲ هفته پیش خدمات خود را معطوف به ۲۷۰ روستای سیل‌زده خوزستان کردند.

وی افزود: ۲۷۰ روستا به صورت مستقیم تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و گروه‌های بسیج دانشجویی با حضور و اقدام به موقع، مشغول فعالیت‌های مختلف جهادی و امدادرسانی در این مناطق شده‌اند.

شادمان فر ادامه داد: در حال حاضر زیارتگاه شهدای هویزه به‌عنوان قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به مردم سیل زده استان، با حضور دانشجویان جهادگر و تشکیل اسکان اضطراری و پذیرایی بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر از مردم منطقه، به ارائه خدمات بهداشت و درمان، بسته بندی و پخش اقلام و مایحتاج ضروری مردم در روستا‌های مناطق حمیدیه، هویزه، بستان، رفیع و سوسنگرد می‌پردازند.

مسئول ستاد حرکت‌های جهادی شهید علی هاشمی بیان کرد: جهت جلوگیری از افزایش زیان مالی به مناطق سیل زده منطقه اقدامات مناسبی جهت جابه‌جایی دام آن‌ها و تامین علوفه مورد نیاز شان صورت گرفته است.

وی گفت: تیم شهید تهرانی مقدم با نظارت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در نظر دارد با کار مطالعاتی میدانی خود در حوزه رودخانه کرخه و آبراه‌های منتهی به آن، طرح ایجاد شکست در رودخانه نیسان را برنامه ریزی و اجرایی کند.

مسول ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان بیان داشت: با استفاده از زه کش‌های طبیعی موجود در آبراه‌های منتهی به کرخه و همچنین استفاده از ظرفیت آبراه‌های کرخه نور (کور) که سال‌ها از آن استفاده نشده است، یک عملیات ویژه جهت حل مسئله آب گرفتگی در استان طراحی خواهد شد.

انتهای پیام/م

حضور نیروهای بسیجی در مناطق سیل زده خوزستان

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.