نامه سیاستمداران کهنه‌کار اروپایی علیه سیاست‌های ترامپ در غرب آسیا

۳۷ تن از سیاستمداران کهنه‌کار اروپایی با امضای نامه‌ای، از سیاست‌های ترامپ در غرب آسیا انتقاد کردند و خواستار برنامه مستقل اتحادیه اروپا درباره مسئله فلسطین شدند.

نامه سیاستمداران کهنه‌کار اروپایی علیه سیاست‌های ترامپ در غرب آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ۳۷ تن از سیاستمداران کهنه کار اروپایی با امضای نامه ای، از سیاست‌های ترامپ در غرب آسیا انتقاد کردند و از اروپا خواسته‌اند برنامه‌ای مستقل از برنامه دولت آمریکا برای حل بحران فلسطین در پیش گیرد.

در میان امضاکنندگان این نامه که خطاب به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است، چهره‌های سرشناسی از جمله زیگمار گابریل، دیوید میلیبند و جک استراو وزرای امور خارجه اسبق آلمان و انگلیس، خاویر سولانا، هماهنگ کننده اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جمعی دیگر از وزیران امور خارجه پیشین کشور‌های اروپایی و نیز برخی فعالان ارشد نهاد‌های بین‌المللی در حوزه ارتباط با خاورمیانه به چشم می‌خورند.

این سیاستمداران از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا با سیاستی که ترامپ در حال حاضر در ارتباط با بحران خاورمیانه دنبال می‌کند، مخالفت ورزند. امضاکنندگان نامه انتقاد کرده‌اند که دولت آمریکا مدعای اسرائیل در مورد مالکیت بر کل قدس اشغالی را به رسمیت شناخته و در برابر گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق فلسطینی بی‌تفاوتی آزاردهنده‌ای را در پیش گرفته است. ­

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار