واکنش چین به تمدید نشدن معافیت‌های خرید نفت ایران

دولت چین اقدام آمریکا در تمدید نکردن معافیت‌های خرید نفت ایران را محکوم کرد و درباره پیامد‌های آن در منطقه هشدار داد.

واکنش چین به عدم تمدید معافیتهای خرید نفت ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، روز سه‌شنبه بار دیگر تصمیم آمریکا درباره عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت ایران را محکوم و اعلام کرد تحریم‌های واشنگتن علیه خریداران نفت تهران ناآرامی در غرب آسیا را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه نیز با تأکید بر اینکه همکاری دوجانبه ایران و چین قانونی است اعلام کرد این کشور همواره با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف بوده است. این در حالی است که خبر‌هایی درباره احتمال تحریم خریداران نفت ایران از سوی واشنگتن به گوش می‌رسد.

چین یکی از اصلی‌ترین واردکننده‌های نفت ایران است و یکی از هشت کشوری است که برای خرید نفت از تهران از تحریم‌های آمریکا معاف شد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

اما در آبان‌ماه گذشته و موعد برگشت تحریم‌های اصلی علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای سنگین برای صفر کردن صادرات نفت ایران، واشنگتن معافیت‌هایی را به مدت شش ماه برای هشت کشور واردکننده نفت و انرژی از ایران از جمله هند، چین و کره جنوبی صادر کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۰ روز پیش از پایان رسمی این دوره شش ماهه تأکید کرد واشنگتن از این پس هیچ معافیت تحریمی برای خرید نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط خودمون باید به فکر باشیم تنگه هرمزو ببندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنگه هرمزو ببند
آخرین اخبار