مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد؛

اسکان موقت سیلزدگان پلدختر در واحد‌های مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: واحد‌های مسکن مهر پلدختر برای اسکان موقت سیلزدگانی که مسکن خود را از دست داده اند در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خالقی روز، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: واحد‌های مسکن مهر پلدختر برای اسکان موقت سیلزدگانی که مسکن خود را از دست داده اند در نظر گرفته شده که تاکنون اسکان ۳۰ خانوار در این واحد‌ها نهایی شده است.

خالقی افزود: مرحله دوم امدادرسانی به سیلزده‌ها در خصوص اسکان آن‌ها است که طبق برنامه زمانی و پیرو تاکید وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان، پس از بازگشایی راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: یک طرح مسکن مهر تعاونی ساز در پلدختر وجود داشت که پس از مذاکره با مالکان و موافقت آنها، ۳۰ واحد با کمک پیمانکار و نیرو‌های جهادی تکمیل و نظافت شده و هم اکنون برای اسکان اماده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به کمک خیرین برای مفروش کردن این واحد‌ها تصریح کرد: هزینه اجاره این واحد‌ها به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود و با معرفی فرماندار پلدختر ۳۰ خانواری که بیشترین استحقاق را دارند در این واحد‌ها اسکان موقت می‌شوند.
خالقی گفت: همچنین رایزنی با تعداد دیگری از تعاونی‌ها و مالکان مسکن مهر در حال انجام است تا دولت با اجاره یکساله این واحدها، کار استکان موقت سیلزدگان را نهایی کند.

وی با اشاره به تخریب برخی واحد‌های مسکونی واقع در مسیر رودخانه کرگانه خرم آباد افزود: اراضی دولتی در مجاورت این منطقه وجود دارد و خیرین مسکن ساز موافقت اولیه خود را برای احداث ۳۰ واحد مسکونی اعلام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: تاکنون ۱۰ هکتار زمین دولتی در پلدختر و ۱۰ هکتار نیز در معمولان برای واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب به منظور ایجاد واحد‌های مسکونی برای اسکان دائم سیلزدگان نهایی شده است.

انتهای پیام/پ

واحد‌های مسکن مهر برای اسکان موقت سیلزدگان پلدختر استفاده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.