حضور پررنگ ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال آثار شاعران و داستان نویسان افغانستان در قالب مجموعه‌های متفاوت به چشم می‌خورد؛ به‌طوریکه ناشران افغانستانی با آثار بیش از 20 نویسنده و داستان‌نویس از این کشور حضور یافته‌اند.

حضور پررنگ ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور ناشران ایرانی و ناشران خارجی در تهران در حال برگزاری است و امسال نیز ناشرانی از افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

در نمایشگاه امسال آثار شاعران و داستان نویسان افغانستان در قالب مجموعه‌های متفاوت به چشم می‌خورد.

انتشارات تاک که در سال‌های اخیر در زمینه چاپ آثار ادبی موفق ظاهر شد، در این نمایشگاه بیشترین عنوان‌های تازه منتشر شده در زمینه ادبیات داستانی و شعر شاعران افغانستان را داراست و توانسته نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند.

«محمد حسین محمدی» که یکی از نویسندگان مطرح افغانستان است مدیریت این انتشارات را بر عهده دارد و نویسندگان و شاعران مطرح دیگری نیز با این انتشارات همکاری دارند.

«مریم نظری» که مدیریت غرفه انتشارات تاک در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران را عهده‌دار است گفت: تاک تاکنون بیش از 168 عنوان کتاب در بخش شعر و داستان منتشر کرده و امسال نیز با آثار تازه‌ای در نمایشگاه حضور یافته است.

وی ادامه داد: انتشار مجموعه 15 جلدی از آثار داستان‌نویسان افغانستان که به انتخاب و کوشش محمد حسین محمدی چاپ و روانه بازار کتاب شده است از تازه‌ترین آثار منتشر شده انتشارات تاک محسوب می‌شود.

مدیر غرفه انتشارات تاک تصریح کرد: مجموعه کتاب‌های داستان نویسان افغانستان  به مناسبت صدمین سال داستان‌نویسی افغانستان منتشر شده و برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و به علاقمندان عرضه شده است.

نظری این مجموعه‌ 15 جلدی به شرح زیر معرفی کرد:

ماه دوم تابستان / روستا باختری

دخترک گل‌فروش / کریم میثاق

زیبای زیر خاک خفته / رهنورد زریاب

پایان غم بزرگ / اسدالله حبیب

آن بالا و این پایین / اکرم عثمان

مرد یخ‌زده / ببرک ارغند 

شکار فرشته / سپوژمی زریاب

سپیدارهای بلند باغچه / زلمی باباکوهی

ملکه خواب می‌دید / مریم محبوب

جوالی سرخه / حسن قسیم

روزهای پرملال / حسین فخری

شمع‌ها تا آخر می‌سوزند / عبدالقادر مرادی

اندکی ایستادن / تقی واحدی

سرخ و سپید / خالد نویسا

جانان خرابات / آصف سلطان‌زاده

مدیر غرفه انتشارات تاک در ادامه به انتشار مجموعه 28 جلدی از آثار شاعران افغانستان اشاره کرد و افزود: 28 مجموعه شعر از 28 شاعر متاخر افغانستان توسط انتشارات تاک منتشر شده که دبیری این مجموعه‌ها با محمد حسین محمدی و سیدضیا قاسمی بوده است و هر مجموعه را یک شاعر انتخاب کرده است و سال گذشته ۱۲ جلد از این مجموعه منتشر شد و 16 جلد آن نیز امسال روانه نمایشگاه کتاب شد.

نظری که در حال حاضر مدیریت انتشارات آمو را نیز در ایران بر عهده دارد در ادامه به فعالیت‌های انتشارات آمو در ایران اشاره کرد و گفت: به تازگی مجوز فعالیت در ایران را کسب کرده‌ایم و امسال با چاپ حدود 50 عنوان کتاب شعر و داستان در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم.

به نوشته فارس، وی در ادامه افزود: انتشارات آمو در حال حاضر دفتر نشر خود را در تهران فعال کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.