خاطره رهبر انقلاب از زلزله فردوس و سیل ایرانشهر

خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای درباره زلزله فردوس و سیل ایرانشهر را که در دوران قبل از انقلاب رخ داده بود، می‌خوانید.

خاطره رهبر انقلاب از زلزله فردوس و سیل ایرانشهربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اواخر مردادماه سال۹۱ به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی، به این استان سفر کردند؛ در جریان این بازدید ایشان خاطره‌ای در خصوص زلزله فردوس و سیل ایرانشهر که در دوران قبل از انقلاب رخ داده بود، را بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

رهبر معظم انقلاب: من خودم شخصاً تجربه‌ی امداد در زلزله و سیل را دارم؛ در سال‌های خیلی قدیم، پیش از انقلاب هم در ویرانی‌های زلزله حضور داشتم؛ رفتیم آنجا، گروه امداد تشکیل دادیم. خب، آن وقت که کار‌های دولتی نبود؛ شیر و خورشیدِ آن روز صفر بود. در زلزله‌ی فردوس، که این شهر بزرگ تقریباً با خاک یکسان شده بود، در طول دو ماه، دو بار شیر و خورشید به مردم کمک جنسی و غذائی کرد؛ حالا چادر و پتو و این‌ها که هیچ، آن که خیلی خیلی کم و غیر قابل ذکر بود! من همان وقت منبر رفتم و سخنرانی کردم و از مردم پرسیدم که شیر و خورشید به شما‌ها چه داده. به نظرم گفتند در طول این دو ماه، صد گرم شکر دادند! به همین تناسب، اجناس مختصری داده بودند، نه اجناس لازم زندگی. خب، ما آنجا رفتیم، دیدیم، کار کردیم. موقعی که من در ایرانشهر تبعید بودم، آنجا سیل آمد؛ تقریباً نود درصد شهر از بین رفت، اغلب خانه‌ها خوابید، نخلستان‌ها خراب شد. ما آنجا باز مدتی با همان تبعیدی‌هائی که بودند، امداد میکردیم؛ بنابراین با مشکلات این کار آشنا هستم. کاری که این دفعه در آذربایجان انجام گرفته، بی‌نظیر است؛ هم از لحاظ جستجو، و هم از لحاظ امداد‌های اولیه و نصب چادر.

بیانات در جلسه پایانی بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ۱۳۹۱/۰۵/۲۶

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.