غیرقابل کنترل شدن بازارخودروعامل هیجان در بازار شده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: ماشین‌های خارجی از ۴۰ تا ۵۴ درصد و ماشین‌های ایرانی نیز از ۱۵ تا ۳۰ درصد گران شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: بخش عمده دلایل گرانی ماشین‌های ایرانی عدم عرضه خودرو‌ها توسط کارخانه‌های سازنده است به شکلی که ثبت‌نام‌های عجیب و غریبی را انجام دادند و ماشین‌ها را به صورت قطره چکانی تحویل می‌دهند.

وی تصریح کرد: زمانی که خودرو عرضه نشود این بازار خود به خود جای خود را باز می‌کند و تورم در خودرو‌هایی که قیمت قبل را دارند ایجاد شده و بدون هیچ دلیلی تنها به دلیل نبود عرضه افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: مردم به جای اینکه پول‌های خود را در بانک قرار داده و در بخش‌های دیگر هزینه کنند روی خودرو سرمایه‌گذاری کرده اند و قطعا زمانی که به هر کالایی به دید سرمایه نگاه کنید تلاطم در بازار وجود دارد و قیمت به علت عدم تعهد افزایش پیدا خواهد کرد.

حیدری افزود: ماشین‌های خارجی نیز به این دلیل که وارد نمی‌شود و تحت تاثیر مستقیم دلار بوده اکنون که دیگر دلار نقشی در ماشین‌های خارجی و سایر اجناس ندارد اجناس از دلار گران‌تر شده است دلیل این امر نیز عدم عرضه و نبود مدیریت در خودرو و عرضه تولید آن است.

وی ادامه داد: این عوامل موجب شده که اکنون مردم مستاصل شدند و دست اندرکاران ماشین نتوانند پاسخگوی مردم باشند و دلیل این وضعیت را نمی‌دانیم که چرا چند روز است قیمت خودرو ساعتی شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: فروشنده قصد دارد ماشین را بفروشد و می‌بیند اگر اکنون ماشین را به یک قیمتی بدهد فردا باید مبلغ دیگری روی آن بگذارد و خودرو را تهیه کند این جریان بسیار بد و خطرناک است که بازار خودرو قیمت ندارد و خود ما نیز نمی‌توانیم برای ماشین‌ها قیمت بدهیم زیرا ما به عنوان واسطه هستیم و خود بازار رکود ایجاد می‌کند.

حیدری افزود: با وجود این گرانی هزینه‌ها نمی‌خوابد و قطعا ما در آینده با وجود روند فعلی ریزش بسیار زیادی داریم زیرا بازار به نوعی قفل شده و رکود بیشتری حاکم می‌شود.

وی در خصوص با اشاره به ره حل بازگشت آرامش به بازار خودرو تصریح کرد: قطعا باید عرضه وجود داشته باشد باید به تعهدات خود عمل کنند و ثبت نام را به درستی انجام دهند زیرا زمانی که سایت‌ها برای ثبت نام باز می‌شود، مدت زمان کوتاهی باز است که کسی نمی‌تواند ثبت نام کند و بعد قیمت‌های نجومی خودرو ایجاد می‌شود..

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: باید آسیب‌شناسی شود که چرا خودرو شب یک قیمت، صبح یک قیمت و بعدازظهر یک قیمت دارد تا از آن جلوگیری شود و مردم از این بلاتکلیفی بیرون بیایند.

حیدری افزود: ما در این رابطه چند سازمان داشتیم که این سازمان‌ها بررسی می‌کردند برای ماشین در کارخانه چقدر هزینه شده، هزینه جاری آن چقدر بوده، چه میزان سود می‌خواهد و به چه قیمتی باید به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: اکنون این سازمان‌ها فعال نیستند و بی‌تفاوت شده‌اند در نتیجه بازار از دست خارج شده است این سازمان‌ها از بدنه دولت بوده و قطعا دولت باید بررسی و آسیب‌شناسی کند که چرا ماشینی که در ایران تولید می‌شود و با ارز خارجی هم نیست درچنین وضعیتی است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با بیان اینکه یکی از عواملی که موجب هیجان و آسیب در بازار خودرو می‌شود سایت‌های متنوعی مانند دیوار و شیپور است، گفت: این سایت‌ها برای کالا‌های غیر تخصصی مناسب است و نباید اجازه دهند که کالا‌هایی مثل خودرو از طریق این سایت‌ها قیمت‌گذاری شوند زیرا قیمت‌های نجومی در این سایت‌ها وجود دارد که اگر برای خرید ماشین تماس بگیرید بیان می‌کنند که ندارند یا منصرف شدند و این سایت به بازار هیجان می‌دهد و خریدار و فروشنده تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام//ف. س


افزایش قیمت خودرو در مشهد ساعت میزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.