رئیس کل دادگستری لرستان:

پیگیری پشت پرده قرارداد‌های شهرداری لرستان/اقدام مدیران سبب سلب اعتماد مردم می‌شود

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه زدوبند‌هایی در حوزه تنظیم قرارداده‌های شهرداری صورت می‌گیرد، گفت: ممکن است در بعضی حوزه‌ها پای اعضای شورای شهر‌ها به دادگاه کشیده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه پیشگیری از جرم استان لرستان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد اظهار داشت: درتخلفات دولتی در دو حوزه شبکه بهداشت و درمان (علوم پزشکی)، شهرداری‌ها و شورای شهر در استان احساس نگرانی می‌کنیم، در رابطه با شهرداری‌ها و شورای شهر‌ها بعضی از دادستان‌ها گزارش‎هایی دادند مبنی بر اینکه زدوبند‌هایی در حوزه تنظیم قرارداده‌های شهرداری صورت می‌گیرد.

بدری افزود: در بعضی شهرستان‌ها قرارداد‌هایی که اجحاف به اموال عمومی است تنظیم شده و ممکن است در بعضی حوزه‌ها پای اعضای شورای شهر‌ها به دادگاه کشیده شود.

وی عنوان کرد: در شورای شهر رقابت زیاد است و افرادی جدیت به خرج می‌دهند که فلان عضو برود یا بیاید حتماً منافعی برای این افراد وجود دارد که در کار شورای شهر اخلال ایجاد می‌کنند، در همین راستا بار‌ها اعلام کرده‌ایم قرارداد‌های شهرداری‌ها باید شفاف باشد و اگر ببینیم در پشت پرده این قرارداد‌ها رابطه‌ای بین شهردار و اعضای شورای شهر است حتماً پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: گاهی اوقات در قرارداد‌ها شکل قرارداد صحیح است و همه چیز براساس قانون رعایت شده، ولی مزایده یا مناقصه به گونه‌ای برگزار شده که تنها یک نفر در این مناقصه یا مزایده می‌تواند شرکت کند که نمونه این نوع قرارد‌ها را داریم که توسط دادستان در حال بررسی است، هم‌چنین قرارداد میلیاردی تنظیم شده که در این قرارداد به گونه‌ای برگزارشده که یک نفر بتواند برنده این قرار داد شود و آن یک نفر نیز با یکی از اعضای شورای شهر نسبت دارد.

بدری گفت: کلیه قرارداد‌های پیمانکاری، فضای سبز، دفع زباله و واگذاری‌ها باید شفاف باشد و در اختیار بازرسی قرار بگیرد، زیرا اکنون در شرایطی نیستیم که منابع را هدر بدهیم و دست‌روی‌دست بگذاریم و اجازه بدهیم سوءمدیریت افرادی با وجود فشار‌های اقتصادی که به کشور وارد می‌شود مشکلاتی برای کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: ضربه زیاده‌خواهی و سوءاستفاده بعضی از مدیران بسبار بیش‌تر از دشمنان خارجی است، چون دشمنان در مقابل مردم می‌ایستند و شناخته شده هستند، ولی این اقدام مدیران در درازمدت سبب سلب اعتماد مردم می‌شود، بر همین اساس جرائم دولتی‌ها برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/ ر

پشت پرده قرارداد‌های شهرداری لرستان پیگیری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.