رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی مطرح کرد؛

تخصیص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری‌های خراسان شمالی

حسن پارسی پور گفت: برای شهرداری ۲۲ شهر این استان در سال ۹۸ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن پارسی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی  صبح جمعه در نشست معاون عمرانی وزیر کشور با شهرداران و بخشداران، اظهار کرد: سال گذشته این بودجه در خراسان شمالی ۲۸۰ میلیارد تومان بود.

پارسی پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی در شهر‌ها ساکن هستند و ۱۱۸ نفر اعضای شورا‌های استان هستند که از این میان ۱۱۰ نفر مرد و ۱۸ نفر زن هستند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که درصد بالایی از جمعیتش ساکن در روستا‌ها هستند، عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در خراسان شمالی یک هزار و ۳۰۰ روستا وجود دارد و از این میان ۷۴۴ روستا برخوردار از شورا هستند و ۶۹۵ روستا نیز از دهیاری برخوردارند.

علی توافقی گفت: در این استان ۶۱۰ دهیار مرد و ۸۵ دهیار زن مشغول فعالیت هستند و بر اساس سرشماری پیشین ۳۷۷ هزار نفر از جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند.

توافقی در ادامه از وزارت کشور درخواست کرد تا برای دست یافتن به مهاجرت معکوس و همچنین مقابله با حاشیه نشینی اعتبارات بر اساس تعداد روستا‌ها توزیع شود.

وی همچنین به کمبود اعتبارات سال قبل اشاره کرد و افزود: با وجود عقد تفاهم نامه‌ها و سیاست و ظرفیت‌های بومی تلاش شد تا اشتغالی پایدار در روستا‌ها ایجاد شود.

 

انتهای پیام/ت

برخورداری ۷۴۴ روستای خراسان شمالی  از شورا

برچسب ها: شورای شهر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.