استاندار کرمان اعلام کرد؛

بخش خصوصی و خیران، بازوانی قوی در راه توسعه ورزش

استاندار کرمان در نخستین ستاد استانی بازی های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو خواستار استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و خیران در حوزه توسعه امکانات ورزشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان در جلسه ستاد استانی بازی‌های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با حضور تعدادی از مسئولان ورزشی و رؤسای هیئت‌های استانی و ورزشکاران کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، سلامت جامعه، پر کردن اوقات فراغت و نام آور بودن در سطح کشور را از جمله اهداف دولت‌ها در بحث ورزش عمومی عنوان کرد و گفت: ایجاد انگیزه به منظور ارتقای سطح ورزش استان، استفاده از تجربه‌ی کشور‌های دیگر و معرفی کشور به دنیا نیز از اهداف ورزش در سطح جهانی و بین المللی است.

وی به اهمیت بحث ورزش در کشور پرداخت و افزود: این حوزه اینقدر اهمیت دارد که وزارتخانه‌ای معادل بهداشت و درمان، وزارت نیرو، وزارت کار و ... به آن اختصاص داده اند.

 

فدایی با اعلام اینکه تلاش ما این است تا از این حوزه به نوبه‌ی خود حمایت کنیم، تصریح کرد: اگر چه در بحث ورزشی استعداد‌ها و ورزشکاران خوبی داریم، اما محدودیت منابع مشکل اصلی این حوزه است.
استاندار کرمان وجود امکانات ورزشی را لازمه موفقیت در این حوزه دانست و یادآور شد: در استان کرمان تلاش می‌کنیم تا از تمامی منابع دولتی، شرکت‌ها، بخش خصوصی و خیران در این حوزه بهره بگیریم.
وی با اشاره به اینکه منابع دولتی در واقع بودجه‌های جاری و عمرانیست که بین نیاز‌هایی که در جامعه دارد، تقسیم می‌شود، گفت: نکته‌ی مهم این است، درصد سهمی که به بخش‌های زیرمجموعه داده می‌شود، عادلانه باشد.
فدایی افزود: باید ابتدا ببینم سهم ورزش از بودجه‌های جاری و عمرانی منابع دولتی چقدر است و آیا این سهم نسبت به نیاز‌ها و ظرفیت‌ها مناسب است.


وی به محدودیت منابع اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در بخش بهداشت و درمان سرانه تخت بیمارستانی ما از این منابع ۱.۶ است، این در حالیست که متوسط کشوری ۱.۹ است و این نشان می‌دهد ما از متوسط کشوری پایین تریم.
فدایی یادآور شد: هم اکنون در تأمین آب روستایی ۱۰ درصد از متوسط کشور و گاز روستا‌ها ۳۰ درصد از متوسط کشور پایین تریم.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی تنها در بحث ورزش ورود نکرده اند، گفت: کمک به زندانیان غیرعمد، پروژه‌ها عمرانی، بهداشت و درمان و خیریه‌ها از بحث هایست که بنگاه‌های اقتصادی به آن ورود کرده اند، لذا نمی‌توان انتظار داشت بیش از این به حوزه‌ی ورزش وارد شوند، هر چند که می‌توان بخشی از اعتباراتشان را در حوزه‌ی ورزش ساماندهی کرد.
فدایی خواستار استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیران در حوزه توسعه امکانات ورزشی شد.


وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فعالیت‌های ورزشی می‌توانند اقتصادی و سودآور باشند، افزود: بسیاری از باشگاه‌های ورزشی دنیا یک بنگاه اقتصادی هستند و ما باید روی این مسئله کار کنیم.
فدایی با بیان اینکه منابع دولتی و شرکت‌ها محدود است و نیاز‌های ورزشی ما بیش از امکانات و توان ماست، تصریح کرد: در حوزه ورزش استفاده از بخش خصوصی و اسپانسر‌ها می‌تواند موثر باشد برای این کار حتی می‌توان از صادر کننده‌هایی که می‌خواهند برندشان در دنیا معرفی شود، سود جست.

انتهای پیام/ب

نخستین ستاد استانی بازی‌های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار