کاهش تعرفه برق کاشان فقط مخصوص شهر کاشان و بخش مرکزی آن است

مدیر امور برق کاشان گفت: کاهش تعرفه فقط مخصوص شهر کاشان و بخش مرکزی است و شامل بخشهای قمصر و نیاسر نمی شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا عرب بیگی، مدیر امور برق کاشان، امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش تعرفه برق این شهرستان در سال ۹۸ و تغییر ان از گرمسیر ۴ به ۳ گفت: کاهش تعرفه خاص خانگی و تجاری است که ابتدای خرداد تا پایان شهریور هر سال اعمال می‌شود.

وی برق را در کل شامل پنج تعرفه خانگی، صنعتی و تولیدی، عمومی، کشاورزی و سایر عنوان کرد و گفت: این تعرفه برای پرداخت میزان مصرف برق به پنج تعرفه عادی وگرمسیری ۱ تا ۴ تقسیم بندی شده است.

به گفته وی، در گذشته مصرف برق مردم در شهر کاشان و بخش مرکزی آن با تعرفه گرمسیر ۴ و فقط در ماه‌های تیر و مرداد اعمال می‌شد.



افزایش سه برابری سرقت سیم و تاسیسات برق در کاشان



مدیر امور برق کاشان، در ادامه افزایش سه برابری میزان سرقت سیم و تاسیسات برق در این شهرستان را در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل یادآورشد و گفت:شمار سرقت سیم‌های برق در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال گذشته بود ۲۴ مورد بود که این سرقت‌ها از ابتدای سالجاری تاکنون به ۷۰ مورد رسیده است.

عرب بیگی، خسارت ۳ میلیارد ریالی سرقت سیم‌ها به تاسیسات برق شهرستان را در سال جاری تا کنون تاکید کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ نفر دزد سیم و تاسیسات برق از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند که در بین آن‌ها حتی یک پیمانکار اداره برق نیز نبود.


به گفته وی، بیش از ۴ میلیارد ریال سال گذشته فقط سیم برق در این شهرستان به سرقت رفت.

وی افزود: امسال نیز به علت دو فاز شدن شبکه برق هنگام سرقت سیم، بر اساس فاکتور‌های مشترکان برق به این مدیریت افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال زیان وارد شد، که اداره برق پیگیری می‌کند تا از طریق بیمه‌ها پرداخت شود.

عرب بیگی، با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های سیم برق بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ بامداد رخ می‌دهد، از مردم خواست هر نوع قطعی برق در بین این ساعت‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی و یا ۱۲۱ اداره برق اطلاع دهند.


لزوم استفاده از کلید محافظ جان



وی یکی از عوامل اصلی در بروز خسارت‌های مالی، صدمات و تلفات جانی به خصوص در واحد‌های مسکونی و مرکز‌های تجاری و اداری و مجتمع‌های صنعتی را رعایت نکردن مسایل ایمنی برشمرد و گفت: با هدف حفاظت از جان افراد درمقابل خطر برق گرفتگی و جلوگیری از خطر‌های جریان نشتی از کلید‌های حفاظت از خطر برق گرفتگی (محافظ جان) باید استفاده شود.

به گفته وی، این کلید‌ها که بر اساس حساسیت به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند افزون بر حفاظت افراد در مقابل تماس مستقیم و یا غیرمستقیم برق، با جلوگیری از نشتی جریان در حفاظت دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی نیز موثر است.


درصورت مدیریت مصرف مشترکان خاموشی نخواهیم داشت


مدیر امور برق کاشان، در مورد خاموشی‌های برق امسال شهرستان نیز تصریح کرد: اگر مدیریت مصرف در برق اعمال شود، خاموشی نخواهیم داشت، اما اگر این مدیریت رعایت نشود در بدبینانه‌ترین حالت، خاموشی‌های به کمتر از یک چهارم سال قبل وجود خواهد داشت.


بدهی ۳۰۰ میلیارد ریالی مشترکان به اداره برق کاشان



وی میزان بدهی مشترکان به اداره برق شهرستان کاشان را نیز افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: ۷۰ درصد از این بدهی‌ها خصوصی و بقیه از بخش‌های دولتی است.

عرب بیگی، میانگین رقم قبض‌های خانگی در هر دوره برای شهرستان کاشان در سال گذشته را ۴۴۰ هزار ریال بیان کرد و افزود: این رقم در استان اصفهان ۳۴۰ هزار ریال بوده است که امسال با توجه به کاهش تعرفه‌ها میانگین قبض‌های خانگی این منطقه در هر دوره به پایین‌تر از ۳۰۰ هزار ریال می‌رسد.
 


کاشان دارای مقام نخست نصب و بهره برداری سامانه خورشیدی در استان اصفهان



وی در خصوص بهره گیری از انرژی خورشیدی نیز گفت: شهرستان کاشان سال گذشته مقام نخست نصب و بهره برداری از سامانه خورشیدی در سطح استان اصفهان با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی در نیروگاه‌های مقیاس زیر ۱۰۰ کیلووات را به خود اختصاص داد.

به گفته وی امسال نیز قرارداد یک هزار و ۳۰۰ کیلووات تولید انرژی خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این شهرستان بسته شده است.

شهرستان کاشان ۱۹۰ هزار مشترک برق دارد که ۱۸ هزار مشترک آن صنعتی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.