هشدار پلیس فتا در خصوص حفظ و نگهداری از رمز‌های یکبار مصرف

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با راه اندازی رمز‌های یکبار مصرف بانکی ممکن است کلاهبرداران از شگرد‌های جدیدی برای خالی کردن حساب افراد استفاده کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: جرایم مالی با عنوان برداشت وجه بصورت غیرمجاز از حساب اشخاص دارای بالاترین میزان وقوع می‌باشد به طوری که اغلب پرونده‌های حوزه فضای مجازی در این بخش می‌باشند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند برای فعال سازی رمز یک بار مصرف فقط از روش‌هایی که بانک‌ها ارائه می‌کنند استفاده کرده و به هیچ عنوان رمز دریافتی ۶۰ ثانیه‌ای خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

این مقام انتظامی افزود: برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی حتماً نرم افزار‌های فعال سازی رمز پویا را از سایت یا شعبات بانک دریافت و درصورتی که افراد مشکوکی با شما تماس گرفتند و اطلاعات هویتی و حساب بانکی شما را درخواست کردند به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار ندهید.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم ایستا تا پایان اردیبهشت ماه قابل استفاده است و پس از آن این رمز حذف می‌شود و باید از ابتدای خرداد ماه، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود، بنابراین مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


انتهای پیام/م

 

توصیه های پلیس فتای استان اصفهان درباره رمزهای یکبار مصرف بانکی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.