فرمانده سپاه امام رضا (ع):

در مقابل دنیای استکبار نیاز به روحیه‌ای حماسی داریم/استکبار شاکله قوی اما استخوانی پوکیده دارد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت:دنیای استکبار اگرچه در ظاهر هیبتی دارد، اما در باطن پوچ است.

در مقابل دنیای استکبار نیاز به روحیه ای حماسی داریم/به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در آرامگاه فردوسی با اشاره به‌زیبایی حماسه آفرینی جوانان در برابر استکبار گفت: جنگ اگرچه منفور است، ولی یک واقعیت در زندگی بشر است.

وی تصریح کرد: بشر را از جنگ گزیری نیست چرا که همیشه مستکبر، ظالم، نابکار و تبهکار وجود دارد و تا زمانی که استکبار، ظلم و ظالم باشد همیشه باید کسانی باشند که در مقابل آن حماسه‌ها بیافرینند، بنابراین روح حماسه ملت ایران کارساز است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز هم در مقابل دنیای استکبار ما نیاز به روحیه حماسی داریم.

سردار نظری افزود: اگر روحیه حماسه وجود داشته باشد و ما مبتنی بر معنویات کار کنیم هیچ کس را یارای تسلط بر این جامعه، مردم و نظام نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار اگرچه در ظاهر هیبتی دارد، اما در باطن تو خالی است، آن‌ها یک شاکله قوی دارند، اما استخوان آن‌ها پوکیده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته دائم ثابت کرده‌اند از روحیه حماسی مبتنی بر اعتقادات اسلامی و اصول اعتقادی برخوردار هستند و درست همینجا است که این روحیه کارساز می‌شود و شما شاهد صحنه‌های حماسی و کارساز در طول این ۴۰ سال هستید.

سردار نظری افزود: ما می‌توانیم با تکیه بر معنویت رضوی و اسلامی و حماسه‌هایی که آفریده شده است، بار دیگر از این صحنه‌ها پیروزمندانه بیرون بیاییم و صحنه و صفحات دیگری در تاریخ نظام مقدس اسلامی اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز فردوسی در قید حیات بود نیاز به افسانه‌سازی و خلق تصاویر ذهنی نبود، امروز ما بزرگان زیادی داریم که فردوسی می‌توانست با تصویر آن‌ها و زندگی آن‌ها واقعیات را با کلمات و جملات زیبا به‌شاهنامه بیاورد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: روحیه حاکم بر اصول اعتقادی و معنویت بسیار کارساز است، چرا که امروز ما شهدای عزیزی که در دفاع از حرم و مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی تقدیم کردیم، آن حماسه فردوسی مبتنی بر اعتقادات دینی و اسلامی را به منصه ظهور در می‌آورد و در اینجا ما باید به‌بزرگان خودمان افتخار کنیم.

سردار نظری افزود: اینجا مشهدالرضا، مبتنی بر گنجینه بسیار مهم و ارزشمند و قابل استفاده است که ما با توجه به این منبع پرفیض الهی و وجود شخصیت‌هایی مانند فردوسی می‌توانیم مشهد را به‌عنوان نماد معنویت حفظ و معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم حماسه مبتنی بر معنویت را به همه کسانی که به‌عنوان زائر به مشهد می‌آیند و افتخار پابوسی پیدا می‌کنند، ارائه دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: برادران گرامی و مسئولان محترم از این گنجینه‌های معنوی استفاده کنیم، نیازی نیست به‌جای دیگری برای بهره‌گیری برویم و از آن‌ها سوغات بیاوریم.

سردار نظری افزود: اگر مشهد را به‌معنویت رضوی و حماسه فردوسی بیاراییم، سوغات گرانبهایی است که می‌توانیم آن را به‌زائران عرضه کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما فردوسی را با شاهنامه می‌شناسیم و روح حاکم بر شاهنامه حماسی است، تصریح کرد: شاهنامه اگرچه در قالب جملات و کلمات حماسی بیان شده، میدان‌های رزم را به‌تصویر کشیده و باهدف خاصی این کلمات و جملات حماسی بیان شده است، اما یک پیام دارد و آن حماسه و حماسه‌سرایی است.

 فرمانده سپاه امام رضا (ع) پیام اصلی شاهنامه را «حماسه» دانست و گفت: پیام اصلی آن شخصیت بزرگوار و ادبی «حماسه» است که باید به آن دقت کنیم آن را پاس بداریم و ترویج کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

پیام اصلی شاهنامه «حماسه» است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار