آتشی:کسب سهمیه المپیک با تلاش و برنامه ریزی امکان پذیر است

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: باید با برنامه ریزی و توجه به همه امکانانتمان و همچنین دوری از حواشی برای موفقیت تلاش کنیم.

عنایت آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شانس تیم ملی بسکتبال برای کسب سهمیه رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان داشت:شانس موفقیت در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال و کسب سهمیه رقابت‌های المپیک در گرو برنامه ریزی و توجه به همه پتانسیل هایمان است.

او در ادامه افزود: برای سومین مرتبه‌ای است که در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال حاضر می‌شویم و امسال صعودمان به این رقابت‌ها با توجه به نحوه انتخابی آن آسان‌تر از گذشته بود به طوری که پیش از این یک تیم از آسیا به این رقابت‌ها می‌رفت، اما در این دوره و در مجموع دو قاره آسیا و اقیانوسیه که بازی هایشان به صورت هماهنگ برگزار شد ۷ تیم راهی رقابت‌های جام جهانی بسکتبال شدند.

آتشی:کسب سهمیه رقابت‌های المپیک در گرو برنامه ریزی و توجه به همه پتانسیل هایمان است

قبلا هم با اسپانیا در رقابت های جام جهانی بازی کرده ایم

کارشناس بسکتبال کشورمان ادامه داد:باید ببینیم که چه برنامه‌هایی داریم و باید چه کار‌هایی انجام دهیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم ما در گروهی قرار داریم که تیم‌های خوبی در آن حضور دارند و شاید روی کاغذ بگوییم که شانس بازی مقابل اسپانیا تیم دوم جهان را نداریم، اما نباید نا امید باشیم و باید با تمام توان مقابل آن بازی کنیم. ما قبلا هم با اسپانیا در رقابت‌های جام جهانی باز کرده بودیم.

پورتوریکو دیگر تیم هم گروهمان سبک بسکتبال آمریکا را دارد و بازی با آن‌ها سخت است دیگر تیم گروه مان تونس است که سابقه بازی مقابل آن و برد و باخت را داریم و در مجموع شرایط این تیم مانند ماست و باید تلاش زیادی داشته باشیم تا نتیجه خوبی در این گروه بگیریم و به به مرحله بالاتر برویم.

باید با برنامه ریزی رو به جلو حرکت کنیم

وی ادامه داد: ما در گذشته در سال‌های ۱۹۴۸ و ۲۰۰۸ به رقابت‌ها المپیک رفته ایم و در نخستین دوره حضورمان دو برد به دست آوردیم و تیم چهاردهم این رقابت‌ها شدیم اگر هدفمان حالا این است که به رقابت‌ها المپیک برویم باید توجه داشته باشیم که نحوه انتخابی آن فرق کرده است و بهترین تیم آسیایی جام جهانی این سهمیه را کسب می‌کند تا در کنار ژاپن نماینده قاره کهن در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد برای همین باید ساز کار مناسب را داشته باشیم و با برنامه ریزی جلو برویم و از همه امکاناتمان استفاده کنیم تا با جلو زدن و کسب نتیجه بهتر نسبت به دیگر مدعی‌های آسیا جواز حضور در المپیک را کسب کنیم.

آتشی افزود: تیم ملی باید از حاشیه و مشکل خارج شود و همه دست به دست هم دهند تا بهترین نتیجه ممکن برای تیم ملی رقم بخورد تیم‌های خوبی مانند چین، چین تایپه و کره جنوبی حضور دارند که می‌توانند شرایط ما را سخت کنند.

آتشی:کسب سهمیه رقابت‌های المپیک در گرو برنامه ریزی و توجه به همه پتانسیل هایمان است

بانوان بسکتبالیست ما سال ها از مسابقات دور بودند

او درباره شانس بانوان کشورمان برای حضور در رقابت‌های المپیک هم عنوان داشت: ما بازیکنان خوبی داریم اتما حضور در المپیک به راحتی مقدور نیست، زیرا بسکتبال بانوان ما سالیان سال از مسابقات دور بوده است و برای این که سطحمان بالا برود و ابتدا بتوانیم در آسیا نتیجه بگیریم و بعد به المپیک برسیم باید سطح لیگمان را بالا ببریم و چند بازیکن سطح بالای خارجی بیاوریم تا با استفاده از آن‌ها سطحمان بالا برود و بتوانیم در این رقابت‌ها حاضر شویم.

کارشناس بسکتبال کشورمان ادامه داد: ما همچنین در بسکتبال ۳ در ۳ هم شانس داریم و تیم خوبی هم داریم، خیلی از شرایط این تیم خبر ندریم، اما امیدوارم بانوان و آقایانمان باکسب امتیاز‌های لازم جواز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب کنند.


بیشتر بخوانید:

چالش زیر سبد بسکتبال/حدادی خط خورد کاپیتان انصراف داد!

سقوط یک پله‌ای بسکتبال ایران در رنکینگ جهانی


انتهای پیام/

اظهارات کارشناس بسکتبال کشورمان درباره شرایط تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار