آمریکا: از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده نخواهیم کرد

سفارت آمریکا در بغداد با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که این کشور از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده نخواهد کرد.

آمریکا: از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده نخواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت آمریکا در بغداد با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که این کشور از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده نخواهد کرد.

سفارت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، بغداد را یکی از شرکای راهبردی خود در منطقه می‌داند و بر این امر و نیز اهمیت وجود دولتی قوی، با ثبات و دارای حاکمیت و مستقل در این کشور پایبند است.

اطلاعیه افزود: آمریکا به عزم نیرو‌های امنیتی عراق برای حفاظت از جان افراد (و اتباع خارجی) اطمینان دارد.

بر اساس اطلاعیه، واشنگتن داعش را (همچنان) تهدیدی برای عراق می‌داند و همکاری با نیرو‌های عراقی را در قالب امور مستشاری، آموزش و تجهیز نظامی در راستای غلبه بر داعش ادامه می‌دهد.

سفارت آمریکا در بغداد همچنین مدعی پایبندی واشنگتن به توافقنامه چارچوب راهبردی (امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۱۱) از جمله ممنوعیت استفاده از خاک عراق برای حمله به کشوری دیگر شده است.

در این اطلاعیه آمده است که جوی هود کاردار آمریکا این اظهارات را جریان دیدار امروز خود با ژنرال رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در محل این فرماندهی بیان کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار