ملخ‌های صحرایی به کهنوج رسیدند

مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: تخم ریزی ملخ صحرایی علی رغم مبارزه زمینی و هوایی در جازموریان انجام و دامنه هجوم آن به شهرستان‌های مجاور و کهنوج رسیده است.

ملخ‌های صحرایی به کهنوج رسیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت: با توجه به مبارزه ناقص عربستان با ملخ صحرایی، دستجاتی از این آفت شوم از طریق امارات وارد جنوب ایران و جنوب کرمان شدند، که مبارزه با این مهم از بهمن ماه آغاز شد.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و پراکندگی آفت، تخم ریزی ملخ صحرایی علیرغم مبارزه زمینی و هوایی در جازموریان انجام و دامنه هجوم آن به شهرستان‌های مجاور و کهنوج رسیده است.

حیدری تصریح کرد: مبارزه با این آفت در حوزه کهنوج از یک هفته پیش از روستا‌های حاشیه هلیل آغاز و سعی بر زمین گیر کردن آن در مسیر رودخانه و جلوگیری از ورود آن به مزارع و باغات داشته ایم، که تا حدود زیادی موفق بوده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از حضور به موقع عیدی فرماندار شهرستان، معاونین و بخشداران در صحنه مبارزه، ضمن تشکر از تشکیل جلسه ستاد بحران، از حضور فعال و مستمر حسینی بخشدار مرکزی و دهیاران در صحنه مبارزه، شهریاری بخشدار چاه مرید به لحاظ پیگیری موضوع در حوزه تحت امر و همکاری دهیاران و کشاورزان افزود: مبارزه با این آفت خطرناک و قحطی آور با همکاری کشاورزان و حضور فعال با ادوات و سمپاش‌های پشت تراکتوری امکانپذیر و قابل کنترل خواهد بود.

حیدری گفت: همکاران مجموعه تا پاسی از شب نیز درحال مبارزه با این آفت با چند دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه سمپاش ULV بوده و تاکنون سطحی حدود چهار هزار هکتار سمپاشی و پایش شده است.

وی ضمن اعلام هشدار به کشاورزان حوزه دهکهان و چاه مرید، افزود: طی بررسی‌های صبح امروز یک دسته از پوره‌های ملخ‌های صحرایی نیز از کوه‌های دهکهان در حال حرکت به سمت باغات هستند و به باغداران دهکهان و بارگاه هشدار داد: ردیابی را در کنار دهیاران، شورا‌ها و همکاران این مجموعه انجام و با مشاهده دستجات ملخ، موضوع را به اطلاع همکاران جهاد کشاورزی برسانند تا در اسرع وقت مبارزه انجام شود.

وی افزود: سم به میزان مورد نیاز موجود بوده، اما به ادوات و سمپاش در این مبارزه نیاز مبرم داریم که همکاری کشاورزان در این خصوص ضروری است.

انتهای پیام /س

مبارزه با ملخ صحرایی در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار