۱۶ هزار کودک رفسنجانی نیازمند به غربالگری چشم

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: ۱۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان در سنین بین ۳ تا ۶ ساله هستند که باید مورد غربالگری چشمی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: نوزادان اگر در هفته اول بدو تولد غربالگری شنوایی شوند مشکلات شنوایی آن‌ها در همان زمان رفع می‌شود و در آینده از هزینه‌هایی از جمله حدود ۷۰ میلیون تومان بابت کاشت حلزون جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان بیان کرد: رسانه‌ها بازوی توانمند بهزیستی هستند و صدای قشر معلول را به جامعه می‌رسانند و مطالبات معلولان را مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر بحث ژنتیک در جامعه جابیفتد و زوجین قبل ازدواج مشاوره ژنتیکی شوند یا دانش آموزان در دبیرستان‌ها مشاوره ژنتیکی شوند دیگر معلولیت نخواهیم داشت.

حیدری با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم توسط بهزیستی اجرا می‌شود، گفت: والدین باید هوشیار و آگاه باشند و فرزندان ۳ تا ۶ ساله خود را با مراجعه به بهزیستی از نابینایی مطلق در آینده نجات دهند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان در سنین بین ۳ تا ۶ ساله هستند که باید مورد غربالگری چشمی قرار گیرند، افزود: از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر مراجعه می‌کنند و ۶۰ درصد این آمار نیز دچار آمبلویی (تنبلی چشم) هستند که با بستن یک چشم بند ساده در طول چند روز این عارضه درمان می‌شود، در طول سال این طرح اجرا می‌شود که از والدین درخواست داریم فرزندان خود را با مراجعه به بهزیستی از خطر نابینایی حفظ کنند.

حیدری تصریح کرد: باید همه ارگان‌ها اعم از شهرداری، بهزیستی، فرمانداری، نیروی انتطامی، اداره کار ودست به دست هم دهند تا این چالش و آسیب اجتماعی کاهش و کمرنگ شود.
انتهای پیام/ی

جلوگیری از خطر کم بینایی با کنترل تنبلی چشم

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار