باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان/ سفره‌ای که به رسم هرسال پهن می‌شود

دانشجویان تشکل‌های دانشجویی به رسم هرسال به دیدار مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان می‌روند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله زمانی که ماه مبارک رمضان از نیمه می‌گذرد دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور آنهایی که در تشکل‌های دانشجویی عضو هستند خود را برای دیدار رمضانی با  مقام معظم رهبری آماده می‌کنند.

از پیش از شروع ماه مبارک رمضان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی اعلامیه‌ای به دانشجویان خبر می‌دهد که اگر خواهان شرکت در مراسم افطاری با مقام معظم رهبری هستند در سامانه مخصوص ثبت نام کنند تا اگر قرعه به نام شان افتاد  در روز مخصوص خود را برای دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای به بیت برسانند.

مقام معظم رهبری به دیدارهای دانشجویی توجه بسیاری دارند و از  زمانی که عهده دار ریاست جمهوری بودند تا به امروز   این دیدارها را متوقف نکرده‌اند و همیشه گوش شنوایی دانشجویان برای شنیدن دغدغه و مشکلات آنها بوده‌اند.

دیدار رمضانی با حضرت آیت الله خامنه‌ای هم یکی از آن دیدارهایی است که هیچگاه متوقف نشده است و هرسال پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان/ سفره‌ای که به رسم هرسال برگزار می‌شود

دغدغه‌هایی که به گوش شنوای مقام معظم رهبری می‌رسد

دانشجویان بسیاری از سراسر کشور خود را برای رسیدن به این روز آماده می‌کنند و نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی سرفصل تمام دغدغه‌ها و مشکلاتشان را یادداشت می‌کنند تا آنها را به سمع و بصر مقام معظم رهبری برسانند.

از شکایت درباره پرونده‌های مختلف فساد اقتصادی تا رسیدن به مطالبات بزرگ دانشجویی از جمله خواسته‌هایی است که دانشجویان به گوش مقام معظم رهبری می‌رسانند و آنها صحبت‌های خود را در فضایی به شدت دوستانه و صمیمی بیان می‌کنند.

دانشجویانی که سال‌های پیش فرصت سخنرانی را پیدا کرده بودند همگی از آسایش خاطر و حال خوبشان حین صحبت و پس از آن گفته‌اند.

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان/ سفره‌ای که به رسم هرسال برگزار می‌شود

تاکید مقام معظم رهبری به زنده نگه داشتن محیط دانشجویی

حضرت آیت الله خامنه ای در یکی از دیدارهای خود خطاب به دانشجویان فرمودند:« هر اعتراضی که دانشجویان می‌کنند وارد است و من اعتراض آنها را قبول دارم؛ من هم مانند شما نسبت به برخی از موارد منتقد هستنم اما باید صبور باشید.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تاکیدکردند  که دانشجویان محیط دانشجویی را از زنده نگه دارند بر اساس آرزوهای خود قدم بردارند.

البته تمام مدت زمان این دیدارها به شنیدن نقد توسط مقام معظم رهبری نمی‌گذرد و ایشان هم نسبت به دانشجویان نقدهایی دارند و گاهی با یک تلنگر به دانشجویان یاداوری می‌کنند تا در مسیر مناسب قدم بردارند.

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان/ سفره‌ای که به رسم هرسال برگزار می‌شود

محورهای دیدار دانشجویی بیشتر به بحث سیاسی و اقتصادی می‌گذرد؛ دانشجویانی که هر سال نسبت به سال گذشته ادبیات و سطح تفکرشان پخته تر می‌شود و مطالبه‌گری‌های بیشتری دارند درباره مهمترین موضوعات روز کشور صحبت می‌کنند.

مقام معظم رهبری همواره از دانشجویان خواسته‌اند تا مسئولان نظام را نقد کنند و سوالات خود را بصورت کاملا صریح و بی پرده در فضایی کاملا دوستانه بپرسندو این دانشجویان بودند که گاهی بدون داشتن وقت از جای خود بلند شدند و طلب اجازه کردند و مقام معظم رهبری به صحبت‌های آنان گوش کردند.

دانشجویان در دیدار خود با رهبری چه می‌گویند؟

امروز هم همانند سال‌های گذشته دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خود خود را به بیت رهبری می رسانند و افطارشان را در کنار حضرت آیت الله خامنه‌ای باز می‌کنند.

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان/ سفره‌ای که به رسم هرسال برگزار می‌شود

طی سال‌های گذشته موضوعات سیاسی، انرژی هسته‌ای،تحولات در قوه مجریه و قضائیه و مقننه، اتفاقات مهم در منطقه، حواشی  پیرامون صدا و سیما،  شورای عالی انقلاب فرهنگی و مفاسد اقتصادی همواره مطالبه اصلی دانشجویان بوده است و باید دید که آنها امسال چه از مقام معظم رهبری چه خواسته ای دارند و چه جوابی از ایشان می شنوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار