پس از ۷ سال؛

همدان کلانشهر شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت:‍ با تصویب طرح مجموعه شهری، همدان «کلانشهر» شد.

همدان کلانشهر می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ربانی‌ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امروز در صحن شورای عالی شهرسازی و معماری به ریاست وزیر راه و شهرسازی طرح مجموعه شهری همدان بعد از ۷ سال تصویب شد.

ربانی‌ارشد افزود: طرح مجموعه شهری همدان به مرکزیت شهر همدان و ۶ شهر دیگر نزدیک همدان تشکیل شده که برای هر یک وظایف و نقش‌های مشخص تعریف شده است.

او ادامه داد: طرح مجموعه شهری همدان از مهمترین طرح‌های بالادستی بوده که برای هدایت و توسعه منطقه شهری همدان به ویژه شهر همدان بسیار مهم و راهگشای است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت:این طرح جزو چند طرح پیشرو در مجموعه‌های شهری کشور است که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری می‌رسد که با پیگیری‌های مجدانه اداره کل راه و شهرسازی طی یک سال گذشته به صحن شورای عالی رفت وتصویب شده و از این نظر شهر‌های این مجموعه شهری دارای اسناد معتبر و احکام مشخصی برای نحوه توسعه و راهبری در آینده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه کلان‌شهر شدن همدان تفکر جامعه را رشد می‌دهد، گفت:معرفی همدان به عنوان یک کلان‌شهر موجب توسعه دوچندان آن و تأثیرگذاری آن در عرصه ملی می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به مهاجرپذیری همدان بیان کرد: در سرشماری جدید کشوری، همه شهرهای غرب کشور با کاهش جمعیت مواجه بودند، در صورتی که همدان تنها شهری است که نه تنها با کاهش جمعیت روبه رو نبوده بلکه افزایش جمعیت نیز داشته است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان همدان عملیات اجرایی سه پروژه مهم آزادراه، راه‌آهن و بزرگراه به صورت هم‌زمان در حال انجام است، بیان داشت: برخورداری تمام روستاهای همدان از تلفن، گازرسانی به همه مناطق استان، داشتن فرودگاه بین‌المللی، دارا بودن پست به طوری که پست مکانیزه غرب کشور در همدان ساخته می‌شود و بهره‌مندی از دانشگاه  آن را از هر نظر برای کلان‌شهر شدن آماده کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان مهیا بودن زیرساخت‌های همدان را یکی از موارد موفقیت این طرح خواند و افزود: همدان باید از این موقعیت ممتاز بهره کافی و وافی را برای ارتقای جایگاه همدان ببرد.

انتهای پیام/ا

همدان ۲۰۱۸ کلان شهر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.